Red Dot Design Award

Ny designpris til Damixa for Clover Easy grebet.

Damixa er stolte over igen i år at have vundet den eftertragtede designpris ”red dot design award”. Den årlige red dot design award er med flere end 4500 tilmeldinger fra hele verden blandt de mest anerkendte og prestigefyldte designkonkurrencer. Vinderne udvælges blandt de tilmeldte produkter ud fra kriterier såsom innovation, funktionalitet og kvalitet, og betragtes verden over som et kvalitetsstempel. Juryen som bedømmer de tilmeldte produkter består hvert år af anerkendte designere og design eksperter. Dette sikrer en seriøs konkurrence med international anerkendelse. ”Vi er derfor stolte over at være blandt de prisbelønnede produkter, hvor kun de bedste bliver belønnet”, siger Lars Bladt, CEO hos Damixa.

Red dot honourable mention

Det prisvindende Clover Easy køkkenarmatur med de ekstra brugervenlige greb er en af Damixas nyheder i år, og armaturserien har haft en hel speciel udviklingsproces. Clover Easy er udviklet ikke bare til, men sammen med brugere og opfylder derfor i særlig grad de behov og ønsker der opleves i en praktisk hverdag. ”Resultatet er et greb, som både er smukt at se på, og som betjenes lige let af alle uanset alder og fysiske kræfter”, fortæller Claus Rosager, Udviklingschef hos Damixa. ”Vi er derfor stolte over, at prisen vi har modtaget for Clover Easy netop er en red dot honourable mention, hvor der er blevet lagt specielt vægt på, at designet er ekstra brugervenligt”.

6. designpris

Hele seks gange er Damixa blevet tildelt den eftertragtede designpris. Damixa har tidligere vundet red dot design prisen for Merkur køkkenbatteri, Arc køkkenbatteri, G-Type køkkenbatteri og G-Type termostatbatteri kar/brus. I 2011 vandt Clover håndvaskbatteriet og senest i 2012 er Clover Easy køkkenbatteriet blevet tildelt den eftertragtede pris. ”Det er altid en stor ære, at andre anerkender, det man har designet, og det viser, at dansk design og den strategiske retning vi har valgt betaler sig, afslutter Lars Bladt.

• award
  • red dot design