Focus Nordic, Europas største fotodistributør, fortsætter med at ekspandere.

Allerede for flere år siden valgte Focus Nordic at udvide distributionen til uden for Skandinavien, da man startede salget i de baltiske lande. I 2016 gik udvidelsen videre til Polen. Nu er det Tjekkiet og Slovakiet, der indlemmes i Focus Nordics distributionsnetværket.

Ud over de to nye lande ligger det også fast, at Focus Nordic bliver eksklusiv distributør af Tamron i Polen fra og med den 1/10.

Tjekkiet / Slovakiet

Fra starten vil der være tre medarbejdere i Tjekkiet/Slovakiet samt et lokalt kontor i Prag. Flere af de varemærker, som Focus Nordic repræsenterer, vil også findes fra første dag i både Tjekkiet og Slovakiet; Azden, Crystal Clear, Delkin, Focus, Kodak, Ledgo, Lenspen, Lexar, Lume Cube, Luna, Mitsubishi, Nisi, Pilot Polaroid, Polaroid Originals, Pritt, Pro-Mounts, 3L, Saramonic, Sirui, Transcend, Zhiyun, Walther og Panasonic.

Opskrift på succes

"Efter vores fine succes i Baltikum og Polen kan vi konstatere, at vores forretningskoncept også virker godt uden for Norden", siger Jonas Wernbo, CEO for Focus Nordic. "Vi er overbeviste om, at det også bliver en succes i Tjekkiet og Slovakiet."

"Vores ide om at have et stort udvalg af stærke varemærker, op til 100% i foto og video, kombineret med effektiv og hurtig distribution, har gjort os Europas største distributør, en position, vi nu konsoliderer yderligere. Det er dog ikke det vigtigste, for os betyder det mest, hvordan vores kunder opfatter os. Vi er ikke tilfredse med bare at være størst, vi ønsker, at vores kunder opfatter os som værende de bedste på alle planer. Vores ambition er, at vores kunder skal opfatte os som værende faglige, pålidelige og behagelige at arbejde sammen med."

"At vores leverandører også skal opleve os på samme måde og være tilfredse med os, er meget vigtigt, og det er det, der gør det muligt at ekspandere yderligere. At for eksempel Tamron, en af vores vigtigste varemærker, nu vælger at skifte distributør i Polen til Focus Nordic, er et godt bevis på, at vi har haft succes."

"Vi arbejder konstant på at bevare virksomhedskulturen, der kendetegner Focus Nordic. Det er noget, der ikke giver sig selv, når et firma vokser, men det er meget vigtigt!”

For yderligere information: karsten.rath@focusnordic.dk

• Biograf, film, fotografi

• Hovedstaden

Focus Nordic Denmark i Rødovre ved København er en del af Europas største fotodistributør, Focus Nordic. Vores sortiment omfatter en række af de største agenturer inden for foto og tilbehør. Vores agenturer er Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Lexar, Transcend, Delkin, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Joby, Kowa, Celestron, LumeCube, Kipon, Polariod Originals, Lomography, Azden, Nissin, Kenko, Polaroid, Novoflex, Zeiss, NiSi, Ledgo, Zhiyun og RoadEyes. Derudover har vi vores egen produktlinje under navnet Focus. Focus Nordic er medlem af BSCI, som arbejder for bedre arbejdsvilkår. Se mere på www.focusnordic.dk