Focus Nordic overtager distributionen af Tamron i Norge

Tamron Europa har ændret sin distributionsfilosofi i Norden og giver nu Focus Nordic distributions retten for Tamron optik i alle de nordiske lande fra 1. januar 2011.

For at få en hurtig og effektiv overgang har Scandiafilm AS, som hidtil har stået for distributionen af Tamron i Norge, og Focus Nordic Norway AS aftalt overtagelse allerede fra 1. september. Focus Nordic Norway vil overtage varelager og serviceansvar fra samme dato.

”Den nordiske forankring er afgørende for vores virksomhed, både i salg af produkter og service til vores hjemmemarked, hvilket omfatter alle de nordiske lande. Den lokale strategi og den kendsgerning, at vi har dedikerede salgs- og marketingansatte i alle lande, gør os i stand til at tjene vores leverandører og vores kunder mest effektivt. Det er klart, at en fuld nordisk distribution af Tamron vil medføre en række positive synergier”, udtaler Karsten Rath, Nordisk Salgsdirektør hos Focus Nordic.

For yderligere information, kontakt venligst: karsten.rath@focusnordic.dk

Tamron Co., Ltd. er en japansk producent af kameraobjektiver, optiske komponenter og industriel optik. Virksomhenden er en af verdens førende producenter af optik til fotoindustrien. Tamron producerer optikker til til Nikon, Canon, Pentax og Sony SLR-kameraer. Virksomheden blev grundlagt i 1950 og har i dag 5.000 ansatte på verdensplan.

• Biograf, film, fotografi

• tamron
  • distribution
  • nordisk
  • objektiver
  • optik

• Hovedstaden

Focus Nordic Denmark i Rødovre ved København er en del af nordens største fotodistributør, Focus Nordic. Vores sortiment omfatter en række af de største agenturer inden for foto og tilbehør. Vores største agenturer inden for foto er Pentax, Casio, Kodak og Panasonic, og på tilbehørssiden har vi SanDisk, Tamron, Tamrac, Velbon, Metz, Jobo, Steiner, Swarovski, Hähnel, Lensbaby, Hoya, Kenko, Nissin, LensPen og DustAid. Derudover har vi vores egen produktlinje under navnet Focus.

Karsten Rath

Nordic Marketing Director Overordnet nordisk marketing og produktansvar +45 44853436