Pressemeddelelse -

Fra 1. juni er Focus Nordic ny distributør for Ricoh kameraer i de nordiske lande

Fra og med 1. juni vil Focus Nordic AB overtage distributionen af Ricoh kameraer i Norden.

Som en direkte følge af Ricohs globale omorganisering, er kamerasalg og distribution blevet frigivet fra  Personale Multimedia Product Company. Med Focus Nordic som ny distributør, er det nu muligt at nå effektivt ud til alle større kunder indenfor foto i de nordiske lande.

Som hidtil vil A-S Finn Jensen varetage distributionen til det danske marked.

"Kameraer har altid været et vigtigt produkt for os, og fordi Ricoh også ejer Pentax, som vi allerede sælger, vil vi opnå nogle synergier. Ricoh købte Pentax fotodel 1. oktober sidste år, og vi forventer at se frugterne af deres investeringer meget snart, "siger Thomas Wernbo, administrerende direktør for Focus Nordic.

Ricoh blev grundlagt i 1936 og er siden vokset til at blive en af verdens største selskaber med godt 109.000 medarbejdere. På kamerasiden har Ricoh udmærket sig via et unikt modulært system, hvor både linsen og sensoren ændres – et system, der giver mange fordele. Samt i kategorien mega zoomobjektiver, hvor Ricoh netop har lanceret det nye CX6 som efterfølgeren til den succesfulde model CX5.

For yderligere information: Malene Strange Jacobsen, e-mail: malene.jacobsen@focusnordic.dk

• Biograf, film, fotografi

• ricoh
  • ricoh kameraer