Lexar i fuld produktion og klar til leverance

Det gav et midlertidigt stop i produktionen af hukommelseskort og andre produkter med flashhukommelse fra Lexar at skifte ejerskab fra Micron til kinesiske Longsys, men nu er varemærket tilbage i fuld vigør!

Lexar-hukommelseskortene er velkendte blandt fotoentusiaster og har længe været værdsat for deres stærke ydelse og exceptionelle pålidelighed. Microns beslutning om at standse produktionen og sælge varemærket i sidste kvartal af 2017 var derfor en opsigtsvækkende overraskelse og skabte bekymring blandt mange professionelle brugere.

Men nu er varemærket tilbage i fuld produktion med en ny ejer - det kinesiske firma Shenzhen Longsys Electronics Co., Ltd. (også kendt som Longsys), som selv har mere end 20 års erfaring i fremstilling af NAND-flashbaserede produkter.

Focus Nordic er meget glad for at kunne oplyse, at vi er blevet genvalgt som distributør af Lexar, og vi er nu klar til at sende produkter til alle de lande, hvor Focus Nordic opererer: Det er Sverige, Danmark, Norge, Finland, Island, Letland, Litauen og Polen.

Et par ord fra Huabo Cai, CEO for Lexar:

"Jeg er meget begejstret for at genindføre Lexar-varemærket til vores verdensomspændende kunder. Lexar er dynamisk, har overlegne forsknings- og udviklingsevner og har en dyb forståelse for vores kunders behov. Samtidig er vi overbevist om, at vi med succes kan udvide Lexars forretning i forskellige markeder globalt.

I løbet af mere end tyve års innovativ udvikling er Lexar blevet et verdensberømt varemærke inden for flashhukommelse og har opnået kundernes tillid ved at bringe uovertruffen ekspertise med at gemme data og skabe værdi for professionelle brugere og forbrugere."

Lys fremtid for hukommelseskort

Den kombinerede ekspertise mellem Lexar og Longsys vil udvikle og styrke udbuddet af produkter og løsninger, og det fortsatte engagement med professionelle fotografer, videofolk og kreative professionelle vil sikre, at de rigtige produkter skabes til de rigtige markeder.

Lexars prisbelønnede produktlinje indeholder hukommelseskort, kortlæsere, SSD-drev og USB-flashdrev, der er målrettet professionelle fotografer, videofolk og kreative professionelle, der kræver højtydende løsninger til billeder, 1080p Full HD, 3D, og 4K-video.

Lexar på Photokina

Lexar vil have en udstilling på årets Photokina i Köln, Tyskland den 26.-29. september. Det er en af de største og mest spændende messer blandt professionelle fotografer.

Om Lexar

I mere end 20 år har Lexar været et pålideligt og førende, globalt mærke af hukommelsesløsninger. Alle Lexars produkter gennemgår en omfattende test i Lexar Quality Labs - faciliteter med mere end 1.100 digitale enheder - hvor ydeevne, kvalitet, kompatibilitet og pålidelighed sikres. Lexars produkter er tilgængelige over hele verden i større butikker og via e-handel. For mere information eller support, besøg www.lexar.com.

Om Longsys

Shenzhen Longsys Electronics Co. Ltd blev etableret i 1999 og er et kinesisk DMS-firma (Design, Module, Service), der fokuserer på NAND flash-applikationer til software- og hardware-produkter. Som innovationsfirma har Longsys mere end 500 patenter og sælger produkter over hele verden. Få mere info på www.longsys.com

• Biograf, film, fotografi

• Hovedstaden