Tamron Europe tilkendes 2 mio. € i skadeserstatning efter sag om ulovlig handel

H.P. Ruitenberg og fire af hans selskaber i Crown-koncernen er af landsretten i Holland blevet dømt til at betale Tamron 2 mio. € i skadeserstatning for overtrædelse af varemærkerettighederne. Dommen blev afsagt d. 30. juni 2010.

Baggrunden er, at flere selskaber i Crown-koncernen har arbejdet med illegal import af fotoudstyr fra Tamron, en førende producent af kameraobjektiver og optiske komponenter. Den hollandske domstol blev overbevist om den skadelige indvirken på Tamrons forretning som følge af den ulovlige handel.

Tamron anbefaler nu de europæiske detailhandlere kun at købe Tamron-produkter fra fuldt pålidelige kilder, idet firmaet agter at gøre lignende juridiske tiltag, såfremt man opdager yderligere handel med illegalt importerede Tamron-produkter.

Tamron Co., Ltd. er en japansk producent af kameraobjektiver, optiske komponenter og industriel optik. Virksomheden blev grundlagt i 1950 og har i dag 5.000 ansatte på verdensplan.

• Biograf, film, fotografi

• tamron
  • objektiv

• Hovedstaden

Focus Nordic Denmark i Rødovre ved København er en del af nordens største fotodistributør, Focus Nordic. Vores sortiment omfatter en række af de største agenturer inden for foto og tilbehør. Vores største agenturer inden for foto er Pentax, Casio, Kodak og Panasonic, og på tilbehørssiden har vi SanDisk, Tamron, Tamrac, Velbon, Metz, Jobo, Steiner, Swarovski, Hähnel, Lensbaby, Hoya, Kenko, Nissin, LensPen og DustAid. Derudover har vi vores egen produktlinje under navnet Focus.

Karsten Rath

Nordic Marketing Director Overordnet nordisk marketing og produktansvar +45 44853436