Amor iklædt forklæde

Amor iklædt forklæde

Den moderne Amor bærer ikke bue og pil, men fad og forklæde. For mange tjenere er Valentine’s Day en normal arbejdsdag.

Mange benytter Valentine’s Day i selskab med den eneste ene – gerne på restaurant med lys på bordet og et glas vin i hånden. Maden er god, servicen er i top og måske bliver det store spørgsmål stillet med hjælp fra en tjener. Til trods for at 1 ud af 4 tjenere har hjulpet en gæst med det store spørgsmål, går mange af dem selv glip af Valentine’s Day med deres eneste ene.

Enkelte har opsagt deres job, for at kunne tilbringe årets mest romantiske dag med deres eneste ene. 1 ud af 3 har forsøgt at slippe for at arbejde, 1 ud af 10 har taget en falsk sygedag og andre har forfalsket et nødstilfælde eller foregivet at deres bil var i stykker. Det viser en undersøgelse med mere end 1.250 deltagende.

En af dem der gør lidt ekstra for gæsterne er tjeneren Kelsie Jamieson på 24. Hun har været med til at arrangere to frierier, men har aldrig selv haft en date på Valentine’s Day.
Det lavede vi om på. Vi overraskede hende med en romantisk aften i selskab med hendes forlovede Nick – der tidligere havde friet til hende med en vingummi-ring!

Se hvordan det gik Kelsie og de mange andre Amoriner, der lige går lidt længere for deres gæster her:

”På Valentine’s Day har par kun øje for hinanden. Men deres aften afhænger meget af de personer der ofrer deres egen aften for at gøre et godt job,” fortæller Greg Dawson, vice president for Communications and Public Affairs ved Ford Europa. ”De er de sande helte på Valentine’s Day – og den bedste måde at anerkende dem på er at lade dem være i centrum”.

Der er dog også en fordel for dem der arbejde på Valentine’s Day. 2 ud af 3 fortalte, at gæster generelt var venligere og mere generøse end sædvanligt på denne specielle aften.

Og dem der dukkede op til en Valentine’s date alene? 1 ud af 5 tjenere hjælper med at opmuntre dem og give dem en god aften alligevel.

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 45,000 employees at its wholly owned facilities and consolidated joint ventures and approximately 59,000 people when unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 19 manufacturing facilities (12 wholly owned facilities and seven unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.

Pressekontakt Pressechef, Communication & Public Affairs manager 43480620