Fords CEO, Jim Hackett, præsenterede Fords vision om at udvikle intelligente byer til CES 2018.

Blogindlæg -

Ford til CES 2018: Vi skal være førende inden for udviklingen af intelligente byer

I disse dage bliver der diskuteret teknologi og innovation i Las Vegas til teknologi-festivalen Consumer Electronics Show (CES). CES, der er verdens største event for teknologiindustrien med mere end 170.000 besøgende og 3.900 udstillere, er derfor også det perfekte sted for Ford at afsløre deres ambitiøse fremtidsplaner.

Fords CEO, Jim Hackett, kickstartede festivalen som den første keynote speaker, hvor han løftede sløret for Fords vision om at blive verdens mest pålidelige mobilitetsvirksomhed inden for design af intelligente køretøjer og udviklingen af intelligente byer.

Ved hjælp af teknologier som kunstig intelligens samt selvkørende og forbundne køretøjer skal veje og byer fungere mere effektivt i fremtiden. Jim Hackett kunne bl.a. fortælle om et partnerskab med teknologivirksomheden Autonomic omkring skabelsen af en åben platform for mobilitets-services, som skal gøre det muligt for de forskellige transportformer i byerne at kunne tale samme sprog og dermed arbejde sammen.

Gennem et samarbejde med Qualcomm Technologies tester Ford desuden mobile teknologier, der muliggør, at bilerne kan kommunikere med andre bilister, fodgængere, trafikskilte og anden infrastruktur i byerne for at sikre, at man kan komme hurtigere og mere sikkert frem.

Ford arbejder desuden løbende med udviklingen af selvkørende biler og kunne bl.a. løfte sløret for et samarbejde med teknologipartner Postmates, som har til formål at skabe bedre on-demand levering af alt fra eftermiddagskaffen til aftensmaden ved hjælp af selvkørende biler.

Du kan læse mere om de forskellige initiativer herunder:

Foto og mere information findes på Ford Danmark pressecenter:http://www.mynewsdesk.com/dk/pressroom/ford-motor-company

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 50 individual markets and employs approximately 45,000 employees at its wholly owned facilities and consolidated joint ventures and approximately 58,000 people when unconsolidated businesses are included. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford Europe operations include Ford Customer Service Division and 19 manufacturing facilities (12 wholly owned facilities and seven unconsolidated joint venture facilities). The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 – the same year Ford Motor Company was founded. European production started in 1911.

Pressekontakt Pressechef, Communication & Public Affairs manager 43480620