Kom med til den traditionsrige Torvedag på Langagergård Plejecenter

For femte år i træk åbner Langagergård Plejecenter dørene lørdag den 17. juni i forbindelse med den årlige, stemningsfyldte og velbesøgte Torvedag.

Det er blevet en fast og skattet årlig tradition: Siden 2013 har Langagergård Plejecenter, som Forenede Care driver i Karlslunde, dannet ramme om en Torvedag ved sommertide. Og i år er ingen undtagelse. Lørdag den 17. juni mellem klokken 11 og 15 åbner plejecenteret således dørene for alle, som er interesseret i at opleve det hyggelige hjem for de ældre og ikke mindst de mange boder, aktiviteter og underholdende indslag, som kommer til at præge dagen.

Alle er velkomne
Og for både beboerne, de pårørende og personalet plejer Torvedagen at være en ganske særlig dag, forklarer centerchef Louise Wesselhoff:

”Vi afholder løbende gennem året mange forskellige slags åbne arrangementer på plejecenteret. Men Torvedagen er noget helt særligt. Her er der nemlig god mulighed for, at alle generationer kan være sammen i nogle timer og hygge sig sammen med plejecenterets beboere og personale. Både inde på plejecenteret men også i vores sansehave, på terrasserne og rundt omkring på området,” siger hun og forklarer, at dagen plejer at være velbesøgt og fyldt med god stemning.

”Og alle er meget velkomne til at deltage,” siger hun.

Underholdning for store og små

Programmet for årets Torvedag er i gang med at falde på plads. Sidste år bød Torvedagen på aktiviteter for børnene i form af blandt andet hoppeborg, ponyridning og en tryllekunstner/ballonmand. Ligesom der plejer at være god musikalsk underholdning for de voksne på dagen – sidste år i skikkelse af Dario Campeotto og Allan Steen. Torvedagen byder også på vanlig vis på mange forskellige slags salgsboder med tøj, smykker, blomster og andre gode sager. Der vil planmæssigt i lighed med tidligere år også blive afholdt amerikansk lotteri med flotte præmier og blive solgt grill-pølser, kaffe og kage.

”Og et eventuelt overskud vil gå helt ubeskåret til at forsøde livet for vores skønne beboere,” forklarer Louise Wesselhoff.

Sidste år lagde i omegnen af 400 mennesker vejen forbi Torvedagen, hvor også borgmester i Greve, Pernille Beckmann (V), tilbragte nogle hyggelige lørdagstimer i selskab med beboere, pårørende, medarbejdere og andre torvedagsgæster.

”Og jeg kan da se, at hun allerede har vist interesse for også at deltage i år,” siger Louise Wesselhoff med et smil og refererer til, at borgmesteren har klikket ”Interesseret” på den ”begivenhed” for Torvedagen, som plejecenteret har oprettet deres profil på Facebook, og hvor alle skal være velkomne til at tilmelde sig.

• langagergård
  • langagergård plejecenter