Forenede Service er ikke involveret i retssag mod aktionær

Pressemeddelelse   •   Nov 16, 2016 05:30 CET

Forenede Service er landets næststørste Facility Service-virksomhed, der beskæftiger cirka 3500 medarbejdere. Foto: Jannik Preisler.

Onsdag går en retssag i gang i Retten i Lyngby, hvor aktionær og medejer i Forenede koncernen Michael Krogh er sigtet for skattesvig. Forenede Service er ikke sigtet eller involveret i sagen.

Nordsjællands Politi har anlagt en skattesag mod medejer i Forenede koncernen Michael Krogh, som onsdag den 16. november går i gang i Retten i Lyngby og er berammet til to retsdage. Michael Krogh er personligt sigtet for grov skattesvig for cirka 11 millioner kroner.

Michael Krogh er bestyrelsesmedlem og mindretalsaktionær i Forenede A/S, der virker som holdingselskab for blandt andet Forenede Service A/S.

Sigtelsen er personligt rettet mod Michael Krogh og vedrører dermed ingen af koncernens selskaber eller medarbejdere, betoner Forenede A/S’s koncerndirektør Carsten Clement:

”Michael Kroghs skattesag er et personligt anliggende mellem ham og Skat, og Forenede Service er ikke sigtet eller på anden måde indblandet i sagen,” siger Carsten Clement.

Michael Krogh har tidligere været ansat som regionschef i datterselskabet Forenede Service, men deltager ikke længere i den daglige drift eller ledelse af Forenede Service eller nogen af koncernens øvrige selskaber. Michael Kroghs fortsatte virke som bestyrelsesmedlem revurderes straks efter, at der er afsagt dom i sagen.

Fakta:
Sagen mod Michael Krogh kører som en straffesag i Retten i Lyngby den 16. og 17. november.

Forenede koncernen er familieejet og har siden oprettelsen i 1959 udviklet sig til et af Nordens største serviceselskaber. Forenede koncernen består af fire selskaber, der opererer i både Danmark og Sverige.

Michael Krogh er bestyrelsesmedlem i Forenede A/S,
og med en ejerandel på mindre 15 procent er han også mindretalsaktionær.

Forenede Service A/S er landets næststørste Facility Service-virksomhed, der beskæftiger cirka 3500 medarbejdere. Virksomheden servicerer dagligt over 2000 store og små kunder i hele Danmark, og i modsætning til andre større rengøringselskaber i branchen er Forenede Service familieejet og dansk baseret.

PDF-dokument Word-dokument