Holly Stout - Udvikler produkter med lidenskab og dedikation

Alle produkter fra Forever Living er udviklet ved hjælp af hendes kloge indsigter, og alle nye produkter bærer hendes signatur. Holly Stout er Director of Product Development og ansvarlig for at udvikle alle nye produkter til sortimentet. En udfordrende opgave, da hun jo har en hel verden af holdninger, regler og præferencer at skulle tage hensyn til.

Fortæl lidt om din karriere.

Jeg har været i mode- og skønhedsindustrien i over 28 år. Jeg har været makeupartist, sminket berømtheder og undervist mennesker i, hvor vigtigt det er at have en stærk selvopfattelse – både at kende sig selv og udadtil vise sit sande jeg.

- Hos Forever arbejder jeg på hovedkontoret i Scottsdale, Arizona, som Director of Product Development – produktudviklingschef. Når de spørger, om vi er nødt til at ansætte flere, plejer jeg altid at svare: ”Nej! Jeg håndterer allerede 150 ”ansatte”, altså selve Forever-produkterne. Og hvert produkt lever sit eget liv på forskellig måde i de enkelte lande rundt omkring i verden!”

Hvad kan du bedst lide ved dit job?

Det er umuligt at vælge en enkelt ting. Jeg føler mig ydmyg og heldig, fordi jeg arbejder med noget, jeg elsker, så det er ikke bare et job. Det er mit liv, min store interesse. Det er simpelthen mig.

Hvad er så den største udfordring?

Jeg er fuld af energi og kaster mig over enhver opgave. Det kan godt være en udfordring, når jeg føler så stærkt for noget, og der så sker ting, jeg ikke har kontrol over, der måske betyder, at vi ikke kan gå i den retning, jeg havde tænkt mig. Jeg prøver at lære at håndtere forandringer med sindsro og forstå, at forskellige måder at gøre tingene på kan få mig til at vokse og udvikle mig.

Hvordan foregår processen, når du udvikler et nyt produkt?

Jeg studerer trends, ikke kun i USA, men over hele verden. Jeg undersøger, hvad forbrugerne ønsker, og analyserer, hvordan vi kan gøre vores produkter endnu bedre, endnu sikrere og endnu mere attraktive for flere mennesker. Herefter rådfører jeg mig med vores forskere og drøfter nye ingredienser og teknikker med dem.

Når vi har fået en idé, tester og forfiner vi den. Desuden samarbejder vi med dygtige og kompetente teams på de forskellige markeder. På den måde vokser produkterne frem og får karakter. Ofte varer det op til halvandet år, før et nyt produkt er klar til lancering.

Hvilke vanskeligheder støder man på, når man arbejder med et verdensomspændende varemærke?

Det er umuligt at tilfredsstille alle mennesker på alle markeder med alle produkter. Men jeg har lært, at hvis man stiller spørgsmål – masser af spørgsmål – og virkelig lytter til svarene, hvis man gør en indsats for at forstå og virkelig ønsker at skabe løsninger, så finder man altid en vej, der dur. Aroma, smag, konsistens, anvendelsesområder, farve, kostvaner, tilladte ingredienser og designpræferencer – alt dette er forskelligt fra person til person. Hertil kommer kompleksiteten i love, forordninger og kulturelle forskelle – det kan somme tider føles overvældende for mig. Forever Living er grundlagt med et stort hjerte, og det er noget, vi alle mærker.

Hvor vigtig er emballagen?

Det er en fin balancegang at udvikle ny emballage med nye funktioner og et sikkert produkt indeni af højeste kvalitet, der giver fantastiske resultater – alt sammen til en rimelig pris. Vi lever i en verden, hvor mange frister med fancy og luksuriøs emballage, der skal tiltrække og lokke til køb, selv om selve produktet ikke er godt. Men selvfølgelig er emballagen vigtig for at skabe en positiv fornemmelse omkring Forevers varemærke, og jeg er meget engageret i at søge en balance mellem attraktive emballager og fantastiske formler.

Hvordan ser du på Forevers fremtid?

Jeg ser mere Aloe vera til flere, mere sundhed til flere og mere personlig udvikling til flere. Jeg ser et multimilliardselskab, opbygget ved hjælp af hårdt arbejde og integritet, der tilbyder så meget mere end blot økonomisk belønning. At være en del af Forever er at få mulighed for at forandre verden, ét menneske ad gangen.

Og hvor ser du dig selv
om 10 år?

Jeg ser mig selv her, hos Forever Living Products. Stædig i færd med at lære, stadig i færd med at forbedre mig selv og stadig passioneret.

• Sport

Forever er Skandinaviens størstevirksomhed med direkte salginden for sundheds- oghudplejeprodukterbaseret på Aloe vera, er repræsenteret i næsten 160 lande i alleverdensdeleog er dermedverdensstørsteavler, producent ogdistributøraf Aloe vera. Alle vores produkter bygger på stabiliseret Aloe vera og da vi omhyggeligtkontrollerer hele produktionsprocessen, fraplantetilfærdigt produkt, kan vi garantere denallerbedste kvalitet. Det ligger i tiden at tage ansvar for sin egen sundhed, og stadig fleremenneskerinteresserer sig for naturlige produkter.