Kampgejst og karma på Roskilde Festival

På søndag åbner Game City på Roskilde Festival op for showkampe, street basket, beach soccer, beachvolley og Orange Karma Cup. Et samarbejde mellem Roskilde Festival og hummel betyder, at du støtter GAME og kampen for lighed, hver gang du scorer et point eller mål i turneringerne på årets Roskilde Festival.

Der bliver rig mulighed for at veksle kampgejst til karma, når Game City i Street City i år byder på street basket, beach soccer, beachvolley og street-kulturens signatur: hiphop dj’s. For hver gang du scorer et point eller mål i en af turneringerne i warm-up dagene, donerer Roskilde Festival 50,- kr til gadeidrætsorganisationen GAME. Hvert af dine mål sikrer på den måde 10x10 cm asfalt i GAME Beirut – et gadeidrætshus, der skal støtte kampen for lige rettigheder i det konflikthærgede land.

Showkampe
#RFequality bliver bakket op af politikere, hjemløselandsholdet, Roskilde politi og FC Christiania, der dyster i beach soccer. Tirsdag vil der være wheelchair basket challenge, hvor Stevnsgade Lowriders dyster mod blandt andre EaggerStunn, Anders Stjernholm og Tue Blædel.

Turneringer
Hver dag fra søndag til tirsdag er der turneringer i street basket, beach soccer og beachvolley, både for herre- og damehold. Der bliver desuden masser af shoot-outs, freestyle konkurrencer, præmier og andet lir for publikum. Sign up sker på dagen.

#ORANGEKARMA
Lige rettigheder er et særligt tema på Roskilde Festival i år. Som noget nyt i Game City kåres det hold, der bedst fortolker temaet #orangekarma og #RFequality med holdets spillerdragter. Holdet med de flotteste, vildeste, mest street, krea, gakkede eller godgørende spillerdragter bliver belønnet med billetter til Roskilde Festival 2017.

Orange Karma Cup
Højdepunktet for gadefolket på Roskilde Festival er Orange Karma Cup tirsdag 28. juni. Orange Karma Cup er blærede turneringer i street basket, beach soccer og beachvolley til lyden af svedig hiphop. 1. præmierne er billetter til Roskilde Festival 2017! Det er hummel og Roskilde Festival, der arrangerer turneringen og frivillige Playmakere fra GAME afvikler den mest prestigefyldte turnering på Roskilde!

Musikdagene
Når musikken starter onsdag 29. juni bliver alle banerne stående, og GAME låner dig basketbolde, fodbolde og volleybolde til alle dine pick-up games fra Infobussen mellem 11.00 og 18.00.

Kamp for lighed i Libanon
Libanon er det land i verden, der modtager flest flygtninge fra det krigshærgede Syrien – både i forhold til indbyggertal og i absolutte tal. Uofficielt vurderes det, at der opholder sig to millioner flygtninge i dette lille land, der i forvejen er skrøbeligt.

Samarbejdet mellem Roskilde Festival, hummel og GAME giver festivalgængerne mulighed for at støtte etablering af et GAME gadeidrætshus i Beirut, der vil sikre bæredygtighed i det lokale arbejde med øget lighed mellem køn og etniske baggrunde.

GAME Libanon er en fortælling om unge Playmakere, der bliver uddannet med demokrati og ligestilling helt fremme i bussen og som påtager sig verdens bedste frivilligjob: At træne børn i udsatte områder i street basket, street soccer og dans.

Tilmelding til Orange Karma Cup sker på: orangekarma.com

Se mere på Facebook-eventet: facebook.com/events/1027377044021335/