Stærkt line-up til gratis festival i boligblokken

Den 21. juni indtager Street Party asfalten med koncerter, workshops og shows. Alle Københavns unge er inviteret til den gratis gadefest, som afholdes i street kulturens navn.

Sommer er lig med gadefester og koncerter under åben himmel. Organisationen GAM3 laver dog fest i utraditionelle rammer med festivalen Street Party, der bl.a. foregår mellem højhusene på ydre Frederiksberg. Street Party har netop offentliggjort et solidt line-up af nogle af de stærkeste kunstnere inden for dansk dancehall og hiphop lige nu:
Ukendt Kunstner, Shaka Loveless, Eaggerstunn, TopGunn, Wafande, Kaka, Pharfar og Abbaz.

Festivalen er gratis og kører d. 21.-23. juni i boligområderne Stjernen, Søndermarkskvarteret og Danmarksgården på Frederiksberg.

Det er den danske NGO GAM3, der står bag festivalen, som afholdes i samarbejde med boligselskaberne KAB, Lejerbo og Frederiksberg Kommune. Tanken bag Street Party er at styrke interessen for musik og kultur hos unge i udsatte boligområder, som traditionelt heller ikke finder vej til spillesteder og festivaler. Samtidig bygges der bro mellem nye talenter og etablerede artister. Når festivalen med sit stjernespækkede program løber over staben på Frederiksberg, forventer GAM3, at unge fra hele byen vil deltage i de mange aktiviteter. Street Party byder nemlig på både shows, workshops og optrædener indenfor rap, streetart, parkour og streetdance.

Det hele er gratis, og alle er velkommen.

Yderligere information, kontakt venligst:
Mads Oustrup, program koordinator. Tlf. 31111656. E-mail: mo@GAM3.dk

Eller tjek Streetparty.dk

• asfalt

Om GAM3
GAM3 er en dansk baseret non-profit organisation, som i mere end 10 år har arrangeret gadeidrætsaktiviteter med særligt fokus på forebyggelse af konflikt og marginalisering. I 2013 arrangerer GAM3 aktiviteter i 32 udsatte boligområder over hele Danmark. På gadeplan har organisationen over 70 gadeidrætsinstruktører og 150 frivillige, der gør de mange aktiviteter på asfalten mulige at gennemføre. I 2010 slog GAM3 i samarbejde med Københavns Kommune portene op for den første indendørs gadeidrætsfacilitet – et StreetMekka – hvor de unge i københavnsområdet kan dyrke deres passion for den uformelle idræt året rundt.