Mad Skills-event på vej for 120 IT-nørder i høje hæle

Netværket Geek Girl Danmark samler udviklere, webfolk og it-stærke kvinder om digitalitet, forretningsudvikling, iværksætteri og ny (og god) teknologi. Til oktober mødes 120 tech-interesserede kvinder til en dag med ny inspiration, udfordringer og viden om it, web, sociale medier og forretning.

Oktobermødet - eller Meetup, som det hedder - har fået titlen ’Mad Skills’ med fokus på yderligere talentudvikling inden for business, startups, apps, sociale medier, gaming, branding, nyhedsbreve, blogs, netværk og andet.

“Mad Skills" - eller Vildt Seje Evner - er vigtige at fejre, pleje og fremelske! Kvinder skal fremelske den skabertrang, nysgerrighed og ’do-it-yourself’-fandenivoldskhed, det kræver for at være en del at teknologibranchen. Kun på den måde bibeholder vi chancen for at være med til at forme verden omkring os - en verden, der i højere og højere grad er et teknologibaseret samfund”, som Henriette Weber, grundlægger af Geek Girl Danmark, siger det.

Et af sommerens store agurketids-emner var it-nørder og deres påklædning. Et emne, der også skabte både morskab og harme hos de danske Geek Girls, hvor flere i gennemsnit bruger høje hæle end hvide tennissokker - men stadig er lige skarpe på web, it, apps, business og iværksætteri.

Der findes nemlig masser af kvinder, der beskæftiger sig med teknologi. Problemet er bare, at der kunne være mange flere, og at de høje hæle derfor har en tendens til at drukne i mængden af mandlige entusiaster.

“Stereotyperne stortrives, og det har den konsekvens, at piger og kvinder vælger teknologien fra. Vi har brug for nye forestillinger og nye rollemodeller, når det drejer sig om, hvorvidt kvinder kan - og har lyst til! - at arbejde med it, “ siger Henriette Weber.

Alle kvinder, der dagligt arbejder med eller bare har interesse for digitalitet, er velkomne. Der er 120 pladser på årets Geek Girl Meetup - billetter koster 250 kr. stykket og kan købes her: https://geek-girl-meetup-2013.eventbrite.com/

Yderligere informationer om Geek Girls og eventet hos:

Henriette Weber – Telefon: 29 72 75 15

Geek Girl Meetup - Mad Skills

• Hvornår: Den 5. oktober 2013, klokken 10 – 17.
    Dørene åbnes kl. 9 til netværk og velkomst.
  • Hvor: IBM, Prøvensvej 1, 2605 Brøndby.
  • Hvem: Kvinder, der er interesserede i og bruger digitalitet i deres arbejde eller dagligdag.

• Uddannelse

• business
  • forretning
  • event
  • teknologi
  • kvinde
  • geekgirlmeetup

Geek Girl Danmark

Vi skaber netværk mellem kvinder inden for teknologi og it, bl.a. via vores Facebook-gruppe, vores mentorordning og Twitter-hashtagget #geekgirlmonday. Vi har pt. flere andre ting på bedding, bl.a. et officielt event i uge 47 i samarbejde med Erhvervsstyrelsen og Danish Entrepreneurship Award. Vi laver også events - og et populært online magasin, geekgirlmag.org.

Henriette Weber

Pressekontakt Stifter, CEO og Queen Geek Presse og sponsor ansvarlig, forretningsudvikling og events +4529727515

Maria Fynsk Norup

Pressekontakt Chefredaktør og Partner http://www.geekgirlmag.dk +4526151001