Kendt GF-ansigt takker af

TÆT PÅ MEDLEMMERNE: "En super loyal, meget forandringsvillig og særlig god kollega." Sådan lyder ordene, som Jane Lis Rasmussen fra Maribo får med på vejen af sin chef, Morten Jensen, fra GF Lolland-Falster. Efter 17 år som forsikringsrådgiver i den lokale GF-klub i Sakskøbing takker Jane af for at gå på efterløn.

Jane Lis Rasmussen startede med at arbejde hjemme fra privaten hos formand Ove Christiansen, inden hun og klubben flyttede til Torvegade og senere til Torvet, hvor GF Lolland-Falster hører hjemme i dag.

- Jeg har altid været nysgerrig og kastet mig ud i nye udfordringer, fortæller Jane, der blandt andet husker en sommer, hvor hun passede kontoret alene, mens formanden var på ferie:

- GF Forsikring i Odense skulle have vores tegningsbudget meldt ind, og de kunne ikke vente, til Ove kom hjem fra ferie. Så jeg måtte jo bare tage opgaven og melde et budget ind, griner Jane. - Jeg tror nok, bestyrelsen syntes, jeg var lidt for optimistisk.

Fremgang og optimisme
Ikke desto mindre har optimismen været velbegrundet. For GF Lolland-Falster er siden vokset støt som det lokale, medlemsejede alternativ til de store og mindre upersonlige forsikringsselskaber. I dag omfatter GF Lolland-Falster også Møn og Bornholm, og med base i kontoret i Sakskøbing har ti medarbejdere deres daglige gang.

Den snart 62-årige mariboer har sidste arbejdsdag på kontoret den 20. april, inden hun holder en velfortjent ferie. Fremtiden har hun ingen bestemte planer for, dog vil hun fortsat være aktiv morgensvømmer i Maribo Svømmehal, ligesom hun overvejer en tur til Peru, hvor hendes 26-årige søn skal studere som en led i sin uddannelse på statskundskab ved Københavns Universitet.

Beslutningen om at stoppe er Janes egen, for som hun siger:
- Jeg ønsker at stoppe, mens jeg er på toppen. Men ja, jeg kommer helt klart til at savne medlemmerne og den tillid, de har vist mig i det daglige på kontoret. Men heldigvis har jeg i dag gode kolleger, der tager over.

GF Lolland-Falster er en af de 43 selvstændige forsikringsklubber i GF Forsikring. Klubben drives af en medlemsvalgt bestyrelse og har lokal overskudsdeling på bilforsikringen.

Rasmus Gade

Pressekontakt Kommunikationskonsulent +45 25 57 20 20