Ninety: Relancering af populær designer arbejdslampe

Vores LED arbejdslampe "Ninety" er en af de mest populære Luxo designer arbejdslamper. Den re-lanceres nu med mulighed for integreret USB-lader.

Som vinder af flere internationale priser for design og funktionalitet, kombinerer Ninety energieffektivitet med asymmetrisk lys. Et varmt og klart lys og fantastisk farvegengivelse, gør den velegnet i mange moderne kontormiljøer. Den fjederafbalancerede arm gør Ninety meget fleksibel i positionering. Den er dæmpbar og har indbygget energibesparende autosluk funktion.

Nu tilgængelig med USB-lader
En ny model med en integreret USB-lader i bordfoden kan nu leveres. Denne praktiske funktion er blevet tilføjet efter stor efterspørgsel. Dermed slipper man for at sætte sin mobil til sin computer, og undgår risiko for spredning af virus mellem mobil og computer.

Design af Shawn Littrell
Shawn Littrell er en amerikansk industridesigner, der er inspireret af nye materialer og teknologier. Han sigter mod at skabe produkter, der bruger mindre energi og påvirker forbrugerne på en meningsfuld måde. Hans designs balancerer mellem rene linjer og bløde kurver for at skabe harmoniske objekter, der har en stærk målrettet betydning.

Shawn Littrell er født i Seattle, Washington, og har tilbragt sine formative år i den sydvestlige del af Santa Fe, New Mexico. I 2005 sluttede han fra the Art Center College of Design med en Bachelor of Science degree i industrielt design. Littrell har vundet flere priser for hans designs af kontormøbler og kontorudstyr, især for hans Ninety arbejdslampe, der var med i The Cooper Hewitt's Smithsonian's National Design Triennial: Why Design Now?

LED: Fremtidens lyskilde
Ninety leveres med state-of-the-art LED-dioder, der giver et varmt og klart lys, og har en meget lang levetid på minimum 50.000 timer. Det betyder mere end 25 år eller mere ved normalt brug. Du behøver aldrig at udskifte lyskilden.

Farver og monteringsmuligheder
Ninety kan leveres i højglans hvid, metallisk sort eller højglans alugrå. Andre farver på forespørgsel. Standard versionen leveres med bordklemme. Bordfoden eller andre monteringsbeslag skal bestilles separat.

• Arkitektur

• led
  • belysning
  • arbejdslampe

Glamox

Glamox er et salgsselskab i den norske Glamox-gruppe. Glamox er en industrikoncern der udvikler, producerer og distribuerer professionelle belysningsløsninger for det globale marked. Glamox er en ledende leverandør af belysning til det professionelle marked i Danmark, og tilbyder komplette løsninger for skoler, helse-/plejesektoren, kommercielle og industrielle bygninger og detailhandel.

Glamox-koncernen er en global organisation, med 1300 ansatte med salg og produktion i mange europæiske lande, samt i Asien og Nord-Amerika. Den årlige omsætning er på MNOK 2.500 (2016). Koncernen ejer en række varemærker indenfor kvalitetsbelysning, inklusiv Glamox, Aqua Signal, Luxo, Høvik Lys, Norselight og LINKSrechts. Glamox møder kundernes behov og forventninger ved at levere kvalitetsprodukter og -løsninger, service og support. www.glamox.dk

www.glamox.dk

Kim Lorenzen