GLS Group har fået sølv i EcoVadis vurdering

Certificeret bæredygtighed baseret på internationale standarder: EcoVadis har givet GLS en sølvvurdering for sin CSR-indsats.

Gennemsigtighed overfor kunderne i forhold til bæredygtighedsinitiativer. For at nå dette mål deltog GLS for anden gang i træk i det uafhængige vurderingsbureau EcoVadis’ certificeringsprogram, hvor man i august 2018 opnåede en sølvvurdering.

Sammenlignet med forrige år har GLS forbedret sig i alle fire kategorier og har dermed flyttet sig fra bronze til sølv. Som et resultat heraf er pakkedistributøren nu blandt top 21 % indenfor logistik – og med i top 18 % når det handler om miljøsager. GLS er blandt de øverste 12 % af alle virksomheder, der er vurderet af EcoVadis.

Bæredygtighed sat på prøve

EcoVadis vurderer en virksomheds bæredygtighedsstyring på basis af 21 kriterier på tværs af de fire temaer såsom miljørigtigt, socialt, etisk og bæredygtigt indkøb. Kriterierne har forskellig vægtning i det endelige resultat, og vurderingerne er baseret på internationale standarder som Global Reporting Initiative og FN’s Global Compact.

Ved gennemførsel af analysen lægger EcoVadis lige stor vægt på strategien, initiativer og resultaterne af styringssystemet på tværs af alle fire temaer. Analysen er desuden en god mulighed for GLS til at få en målrettet vurdering af sine bæredygtige foranstaltninger og løbende forbedre dem.

Marketing og kommunikation

Pressekontakt GLS Denmark og GLS Express 76 33 11 00

Kvalitetsførende inden for pakkedistribution i Europa

Med mere end 1.750 PakkeShops i Danmark og et stærkt europæisk netværk er GLS en seriøs partner til det danske erhvervsliv.

GLS
Kokmose 3