Dunlop lancerer næste generation af dæk til motorcykelløb

Dunlop lancerer næste generation af dæk til motorcykelløb

Den næste generation af professionelle løbsdæk

Dunlop annoncerer i dag, at de har lanceret to nye sæt dæk, der er specielt designet til professionelle motorcykelløb: KR106/108 og Sportmax D212 GP Pro. Dunlops nye dæk er blevet udviklet af et globalt ingeniørteam som alle har bidraget til disse nye produkter. Begge dæk er målrettet til professionelle motorcyklister samt til baneløbskørsel, og er kvalitetsdæk designet til at levere den ”omgangstid”, sikre greb og solide præstationer, som kun professionelle racerdæk kan give.

D212 GP Pro erstatter Dunlops D211 GP, som har været med til at revolutionere markedet for ekstremt højtydende motorcykeldæk i de seneste år. Både D212 GP Pros og KR106/108's overordnede styrke ligger i det faktum, at du kan vælge mellem forskellige gummiblandinger, som er skræddersyet til dine behov.

Dunlop er til stede i mere end 140 mesterskaber globalt, hvor de vinder en betydelig del, og D212 GP Pro har allerede vundet mange løb i 2012, herunder Isle of Man TT Superstock, IDM Supersport Championship, Australian Supersport, Alpe Adria Superstock og Southern 100. Dunlops succes og mesterskaber skyldes den unikke udvikling af D212 GP Pro- og KR106/108-dækkene som nu kommer både professionelle, amatører, entusiaster samt hypersport-fans til gode.

Selvom dækkene er uafhængigt udviklet, drager de begge fordel af Dunlops avancerede race-til-vej-teknologier, herunder Dunlops revolutionerende NTEC-trykjusteringsfunktion. NTEC, kombineret med Jointless Belt-lag (JLB), kontrollerer dækkets udvidelse og indre spændinger, og skaber samtidig et meget stabilt skulderområde, som tillader køreren at optimere dækket på racerbanen ved at reducere dæktrykket markant. "Takket være den nyeste generation af det innovative NTEC-system kan køreren sænke dæktrykket for at opnå det ultimative vejgreb på racerbanen," siger Sharon Antonaros, direktør hos Dunlop Motorcycle EMEA. "På banen kan trykket sænkes helt ned til 1,0 bar på baghjulet!" Et lavere tryk giver et større fodaftryk, hvilket resulterer i mere vejgreb.

Den nye MultiTread-teknologi findes i flere af Dunlops produkter, og giver forbedret bremseevne, vejgreb og stabilitet ved kørsel ligeud , samtidig optimeres vejgrebet i sving. JointLess Belt-teknologien (JLB) sikrer enorm stabilitet ved høje hastigheder, samt ved hårde nedbremsninger "Vi har også udviklet en helt ny fordækskonstruktion, der er udviklet til at stabilisere dæksiderne", fortæller Patrice Omont, R&D-direktør hos Dunlop Motorcycle and Motorsport. "Udover den generelt bedre styring, er konstruktionen ideel til frisk kørsel i snævre kurver og giver en klar fornemmelse af stabilitet selv ved de mest ekstreme nedlægningsvinkler".

Endelig er Jointless Tread-teknologien med til at øge holdbarhed, slidstyrke og vejgreb, samt sikre stabilitet ved høje hastigheder.

”KR106 og KR108 er førsteklasses racerdæk, der udelukkende er udviklet til racerbaner", tilføjer Antonaros "Det nye D212 GP Pro er også et ægte racerdæk, der dog også er godkendt til brug på vejen, og som giver dig mulighed for at køre til og fra banen på din motorcykel. De er begge bygget til at vinde løb rundt om i verden, hvad enten det er professionelle løb eller bare for sjov".

Tilgængelige størrelser

KR106

For

120/70 R 17 TL

KR108

Bag

185/65 R 17 TL

195/65 R 17 TL

D212 GP Pro

For

120/70 ZR 17 TL

D212 GP Pro

Bag

190/55 ZR 17 TL

200/55 ZR 17 TL

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 69.000 personer og producerer sine produkter på mere end 52 fabrikker fordelt på 22 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk eller www.dunlopmotorcycle.eu.