Dunlop lancerer nyt D803 GP-dæk

Dunlop lancerer nyt D803 GP-dæk

Dækket bygger på Dunlops erfaringer som leverandør af dæk med førsteklasses performance og vejgreb samt hjælp fra eksperter

Dunlop, en af verdens førende producenter af motorcykeldæk offentliggør i dag lanceringen af deres D803 GP-dæk. Dækket bygger videre på det anerkendte Dunlop-dæk D803, samtidig med at man har lyttet til feedback fra de bedste testkørere og producenter af originaludstyr for at forbedre dækkets performance under meget forskellige temperatur- og terrænforhold.

I de sidste ti år har D803 tilbudt fremragende vejgreb under vanskelige køreforhold, bl.a. vådt føre og mudder. D803, som nyder respekt blandt konkurrenterne, kan køre på et meget lavt dæktryk og yder god beskyttelse af fælgen.

For at udvide succesen har Dunlop allieret sig med de bedste testkørere og producenter af originaludstyr for at få hjælp til udviklingen af D803 GP. D803 GP-dækket bygger videre på traditionen med god performance med et nyt karkassedesign og en ny silikablanding, der giver uovertruffen håndtering og kontrol via større forudsigelighed og progressiv dækdeformering. Dækket har også et bedre vejgreb i vådt og mudret terræn inden for et bredt temperaturinterval, bl.a. meget lave temperaturer.

"Vi er stolte over at lancere D803 GP, der bygger videre på erfaringerne med D803. Vi har lært af dem, der kører og arbejder med disse dæk hver dag for at forbedre egenskaberne fra D803 og levere et dæk, der kan tilbyde den kontrol, moderne testkørere søger – endda ved endnu mere varierende vejforhold," siger Andy Marfleet, Marketing Manager Dunlop Motorcycle EMEA.

Dækket har samme dækmønster som D803 og fås i dimensioner, der overholder ETRTO-standarderne – Fordækket er 695 mm i diameter og 77 mm bredt, og bagdækket er 695 mm i diameter og 108 mm bredt. Dækket overholder også FIM TRIAL-reglerne.

Produktreferencer

Fordæk 80/100 – 21          51M TT       Produktkode 634414

Bagdæk 120/100 R18        68MTL        Produktkode 634413

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 69.000 personer og producerer sine produkter på mere end 52 fabrikker fordelt på 22 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.