Sportsmart2 Max

Dunlop SportSmart2 Max – Tests beviser betydeligt spring fremad mht. præstation, vejgreb og manøvreevne

• 8 % bedre bremseevne i kurver i tørt føre
  • 11 % bedre manøvreevne ved lav hastighed
  • 22 % bedre kilometertal

Dunlop har erklæret, at de første tests af virksomhedens innovative videreudvikling af SportSmart2, Dunlop SportSmart2 Max, viser imponerende resultater.

Dunlops strenge test- og evalueringsproces løfter sløret for et imponerende spring fremad. Udviklingsteamet fik til opgave at bevare SportSmart2 ‘s ultimative vejgreb og at sætte nye standarder for bremseevne, kilometertal og manøvreevne.

Dunlops testproces omfattede fem forskellige sportsmotorcykler, der blev delt mellem tre erfarne testkørere. Kørerne testede et udvalg af forskellige prototypedæk, og de subjektive resultater blev valideret op imod virksomhedens objektive testdata.

Testresultaterne viste store forbedringer på adskillige fokusområder, hvor man sammenlignede SportSmart2 Max med den populære forgænger.

Og som det mest bemærkelsesværdige leverede det nye dæk en forbedring på 8 % mht. bremseevne i kurver i tørt føre.

SportSmart2 Max har også vist sig som en alsidig performer. Alle testkørerne rapporterede, at dækket var meget lettere at manøvrere med ved lave hastigheder, hvilket gjorde det langt hurtigere og mere behændigt til bykørsel som supplement til de imponerende egenskaber ved høje hastigheder. Under testene vurderede testkørerne dækkets manøvreevne til at være mere end 11 % bedre end forgængerens.

Langsigtede præstationer

Konstruktionen reducerer den deformering af dækket, der forårsages af centrifugalkraften ved høj hastighed, særligt i skrå vinkler, og det lykkedes at forbedre dækkets slidstyrke med ikke mindre end 25 %.*

*Dunlop Europes interne test sammenlignede SportSmart2 Max med det oprindelige SportSmart2

Du finder yderligere oplysninger om Dunlop Europe på www.dunlopmotorcycle.eu. Du kan også følge os på Twitter @DunlopMoto

Om Dunlop Europe

Dunlop Europe er en af verdens førende producenter af high performance- og ultra high performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsporten. Dunlop Europe er teknisk partner for Suzuki Endurance Race Team, Honda Racing og GMT94 Yamaha i Endurance Racing, Kawasaki og Team HRC i MXGP samt officiel leverandør dækleverandør til FIM Moto2 og Moto3 World Championship.

Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug.

Der sad Dunlop Europe-dæk på den cykel, der vandt det første 500cc-mesterskab for motorcykler i 1949, og vores dæk har domineret serien i de følgende årtier. I 1991 vandt en cykel med Dunlop Europe-dæk den første af tre på hinanden følgende World Superbike-titler, og i 2008 vandt Marco Simoncelli Dunlop Europe’s 200. 250cc GP-sejr i træk, en serie, hvor Dunlop Europe har opnået 17 verdensmesterskaber. I 2010 blev Dunlop Europe eneleverandør af dæk til Moto2, og Moto3 fulgte efter i 2012, og partnerskabet med Dorna om fortsat at levere dæk til de to vigtigste MotoGP-løbskategorier blev fornyet fra 2015 og fremad.

Endurance-løb har været domineret af Dunlop Europe-teams og -kørere, og Dunlop Europe har vundet 10 ud af 12 Endurance World Championship-titler siden 2002, mens alle John McGuinness’ Isle of Man TT-sejre er blevet vundet på Dunlop Europe-dæk. Dunlop Europe har sejret i alle de store motorcykel-mesterskaber – lige fra GP World Championships til Isle of Man TT, fra World Superbike og Supersport til World Endurance, og Dunlop Europe har opnået tilsvarende succes inden for motocross og andre off-road-mesterskaber.

De nyeste Dunlop Europe-vejdæk er som standard monteret på motorcykler fra førende producenter, såsom Honda, Kawasaki, KTM, Ducati, Yamaha, Harley-Davidson og Suzuki.