Dunlops vinterprodukter 2017

Dunlops vinterprodukter 2017

Før vinteren sætter ind, lancerer Dunlop også Noise Shield Technology i vinterdæk. Denne teknologi gør køreturen mere stille. Også sæsonens højaktuelle dæk kommer på listen, når der skal køres på våde og glatte veje.

Noise Shield Technology

Det er med stolthed, at Dunlop offentliggør lanceringen af den skumbaserede teknologi Noise Shield Technology i deres vinterdæk. Winter Sport 5 er et af de dæk i Dunlops dækportefølje, der udstyres med teknologien. Takket være den nye teknologi, der har et avanceret skumlag på dækkets inderside, kan kabinestøjen reduceres med 4 dBA(1). Winter Sport 5 lanceres i sammenlagt fem dimensioner med Noise Shield Technology.

Dunlop Winter Sport 5

Winter Sport 5 leveres med innovative, vinklede midterlameller, der forkorter bremselængden og forbedrer dækkenes evne til at åbne sig og gribe fat i overflader, hvilket sikrer glimrende sidegreb på glatte vinterveje. Med et øget antal blokke får man med Winter Sport 5 også flere kanter, der er i kontakt med vejens overflade, hvilket giver suverænt vejgreb og glimrende performance på sne.

Dækmønstrets dybere riller gør det muligt for Winter Sport 5 at bortlede større mængder vand og snesjap, hvilket reducerer risikoen for akvaplaning og hjælper dig med at bevare kontrollen over køretøjet på våde veje.

Med det unikke Winter Sport 5-design bliver vægten fordelt optimalt over hele dækket, hvilket resulterer i lavere rullemodstand og øget brændstofeffektivitet.

Winter Sport 5 fås i 54 dimensioner fra R15 til R19, hvoraf 5 dimensioner indeholder Noise Shield Technology.

Winter Sport 5 SUV

Dunlop Winter Sport 5 SUV opfylder kundernes vigtigste krav og giver glimrende vejgreb og performance til SUV’er på en lang række forskellige vinteroverflader.

Winter Sport 5 SUV demonstrerer forbedret(2) akvaplaningsmodstand takket være større rilledybde, der gør dækket i stand til at bortlede større vandmængder. Desuden har dækket et suverænt sidegreb på glatte vejbelægninger på grund af de vinklede midterlameller, der nu er placeret parallelt med blokkanterne, hvilket resulterer i en forbedret(3) evne til at åbne sig og gribe fat i vejen.

Dunlops Winter Sport-sortiment kan allerede monteres på de mest eksklusive biler hos mange af de krævende bilproducenter.

Dunlop Winter Sport 5 SUV fås i 18 dimensioner fra R16 til R20.

Dunlop Winter Response 2

Winter Response 2 er designet til at takle vigtige sikkerhedsaspekter såsom bremse- og manøvreevne på sne og is samt i vådt vinterføre. På grund af sin innovative teknologi opfylder Winter Response 2 disse krav i højere grad end forgængeren. Den nye teknologi indebærer skulderblade i 45 graders vinkel, som forbedrer vejgrebet på sne og is samt i kurverne. Den nye profil, med en innovativ blokgeometri, forbedrer vejgrebet under acceleration og bremsning på snedækkede vinterveje.

Den større lameltæthed giver flere bidekanter og mere stabil kørsel i vådt føre. Desuden leverer dækket bedre vejgreb, kortere bremselængde og mere stabil kurvekørsel på sne.

Winter Response 2 fås i 21 dimensioner fra R14 to R15.

(1) Baseret på interne vejmålinger. Testet i oktober 2010; dækdimension 245/40R18; testbil; Audi A8; sted: testbanen for støj på GIC*L.
(2) Forbedret i forhold til forgængeren SP Winter Sport 4D
(3) Forbedret i forhold til forgængeren SP Winter Sport 4D

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 65.000 personer og producerer sine produkter på mere end 47 fabrikker fordelt på 21 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.