Goodyear anbefalet* i mere end 80 % af magasintest

Goodyear anbefalet* i mere end 80 % af magasintest

I løbet af de seneste 5 år er Goodyear blevet ‘anbefalet’* i mere end 80 % af europæiske magasiners test.

I 208 magasiners dæktest, udført af 37 velrenommerede europæiske bilmagasiner – bl.a. Teknikens Värld, ADAC, Vi Bilägare, Auto Bild, Tuulilasi, Auto Motor & Sport (AMS, Sverige & Norge), Auto Bild Allrad og Auto Moto – er Goodyears dæk blev anbefalet* i mere end 80 % af deres test i løbet af de seneste 5 år. Goodyear rangerede som nr. 1 i 43 af disse test.

Hver gang der designes og udvikles et nyt dæk, tester Goodyears ingeniører det mod mere end 50 performancekrav, før det bliver sat i produktion. Dette sikrer, at hvert eneste nyt Goodyear-dæk lever op til de højeste krav og i sidste ende fører til bedre køreoplevelser.

”Vi er meget stolte af at kunne offentliggøre dette fremragende resultat. Det understreger endnu engang Goodyears engagement i kontinuerlig levering af fremragende performance, når det gælder produktegenskaber og innovation”, siger Martijn De Jonge, Brand Director Consumer PBU EMEA.

*Baseret på 208 magasintest siden 2013, udført af 37 uafhængige europæiske dækmagasiner. Kun test, Goodyear har deltaget i, er taget i betragtning. Du finder flere oplysninger på https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/legal-disclaimer-80-claim.html Begrebet ”anbefalet” er baseret på de forskellige magasiners individuelle ranglister og defineres som test, hvor Goodyears dæk har opnået enten en placering mellem 1. og 3. eller en nominering som ”meget anbefalelsesværdigt”, ”anbefalelsesværdigt”, ”meget godt”, ”godt”, ”eksemplarisk” eller ”tilfredsstillende”.

Anbefalingen henviser til Goodyears forbrugermærke som helhed og dækker både sommer-, vinter- og helårsdæk.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 65.000 personer og producerer sine produkter på mere end 47 fabrikker fordelt på 21 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.