Goodyear leverer originaludstyr til Jaguar Land Rovers nye Jaguar F-Pace, Land Rover Discovery og Range Rover Velar

Det er med glæde, at vi kan offentliggøre, at Jaguar Land Rover har valgt Goodyear til at levere originaludstyr til de nye Jaguar F-PACE, Land Rover Discovery og Range Rover Velar.

Goodyear har udviklet Eagle F1 Asymmetric SUV AT til både den nye Jaguar F-PACE, virksomhedens allerførste SUV, der har en enestående dynamik og et ekstraordinært design og til Range Rover Velar, som forener elegant enkelthed med avanceret teknologi.

Dækkene mærkes med det karakteristiske ”J LR”, der viser, at de er godkendt af Jaguar Land Rover til deres biler i følgende dimensioner: 255/60R18 112W XL, 255/55R19 111W XL og 255/50R20 109W XL. Goodyears ingeniører har udviklet dækket til at overholde producentens specifikke krav om lav rullemodstand, lav vægt og gode terrænegenskaber.

Til den nye Land Rover Discovery, en familie-SUV med enestående design, moderne teknologi og bemærkelsesværdig alsidighed, er Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV blevet homologeret som originaludstyr i følgende dimensioner: 255/60R19 113W XL AT, 255/55R20 110W XL AT og 275/45R21 110W XL.

"Design og udvikling af originaludstyr til de nye, ikoniske Jaguar Land Rover-platforme viser endnu en gang Goodyears evne til at forstå og implementere kravene fra producenter af premiumbiler,” siger Nick Harley, Goodyears Managing Director OE Consumer EMEA. “På grund af vores ingeniørers stærke engagement har vi gennem lang tid haft succes med at levere udstyr til Jaguar Land Rover. De har udviklet skræddersyede kvalitetsdæk i særklasse til de længe ventede, premium-SUV’er som Jaguar F-PACE, Range Rover Velar og Land Rover Discovery."

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 66.000 personer og producerer sine produkter på mere end 48 fabrikker fordelt på 21 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.