Goodyear præsenterer EfficientGrip Performance med AA-mærkning ved Geneva Motor Show 2015

Genève, Schweiz, den 3. marts 2015 –Goodyear offentliggør i dag, at de præsenterer det nye EfficientGrip Performance-dæk med AA-mærkning, der blev lanceret i otte dimensioner i år, på Geneva International Motor Show. Lanceringen betyder, at Goodyear nu leverer det største antal dækdimensioner med europæisk AA-klassificering på markedet i dag. De otte nye AA-dimensioner komplementerer et omfattende sortiment fra Goodyear, nemlig de 53 BA-klassificerede EfficientGrip Performance-dæk, som allerede findes på markedet[1].

AA-mærkningen er den højeste klassificering i den europæiske dækmærkningsforordning. AA betyder, at dækket er mærket med "A" i både brændstofeffektivitet og vådgreb. "A"-mærkning i brændstofeffektivitet betyder, at dækkets rullemodstand er blevet reduceret. Lanceringen af AA-dæk forbedrer Goodyears position blandt de førende inden for dækmærkning – og siger noget om Goodyears fokus på innovation.

“Vi forpligtede os mærkningen i 2012, og vi forstår værdien af dæk med høj klassificering til vores kunder og samfundet generelt,” siger Lie Junius, Director of Public Affairs hos Goodyear. "I dag bygger vi videre på denne forpligtelse og leverer dæk, der opnår den højeste klassificering i dækmærkningsordningen. Samtidig tilskynder vi EU til at styrke ordningen, da vi mener, at nutidens klassificering er et fremragende middel til at oplyse kunderne om dækkets fordele. Mærkningen tager imidlertid kun hensyn til tre kriterier, mens vores produktudviklingsteams ser på flere end 50 for at sikre, at vi kan sende et sikkert og solidt produkt af høj kvalitet på markedet."

Goodyear var de første, der introducerede AA-konceptdæk i maj 2012 – på den første dag for frivillig implementering af mærkningsforordningen. Siden lanceringen af disse konceptdæk har Goodyear kontinuerligt arbejdet med teknologien for at forbedre konstruktionen, slidbanematerialet og produktionsprocessen.

"Vi glæder os til at præsentere de otte nye AA-dimensioner på markedet. Vores fokus er rettet mod at levere dæk med innovation og uovertruffen kvalitet. Takket være vores EfficientGrip Performance-sortiment kan vi nu arbejde videre mod dette mål,”sigerHans Vrijsen, Marketing Director Goodyear Europe, Middle East and Africa.

De otte EfficientGrip Performance-dæk med AA-klassificering har dimensionerne: 205/55R16 94W XL, 205/55R17 95V XL, 215/55R16 97H XL, 215/55R16 97W XL, 215/55R17 98W XL, 225/50R17 98V XL, 225/55R17 101W XL og 225/60R16 102W XL.

Du finder yderligere oplysninger og pressematerialer om Goodyear og Dunlop ved Geneva International Motor Show på www.goodyear-press.com. Du kan også følge os på Twitter @goodyearpress.

[1]Ud af de 76 dimensioner, der tilbydes i EfficientGrip Performance-serien, er 8 klassificeret som AA, 53 som BA, 2 som BB, 11 som CA, 1 som BC og 1 som CB.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 67.000 personer og har 50 produktionssteder i 22 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, sehttp://www.goodyear.eu.