Goodyear skubber til grænserne med den nye løbsinspirerede Eagle F1 SuperSport-serie til både vej- og banekørsel

• Den tredelte serie består af SuperSport, SuperSport R og SuperSport RS
  • Innovative teknologier har givet betydelige forbedringer i bremselængder og omgangstider
  • Dækkene imødekommer det voksende Ultra Ultra High Performance- segment (UUHP) med 39 varenumre, der lanceres mellem februar og november 2019 med mulighed for montering på alt fra VW Golf GTI til Porsche 911 GT2 RS

Goodyear har offentliggjort en nye serie med tre Ultra Ultra High Performance-dæk (UUHP) med navnene SuperSport, SuperSport R og SuperSport RS. Goodyear højtydende dæk i SuperSport-serien indeholder innovative teknologier og dækmaterialer, der giver betydelige forbedringer af bremselængder og omgangstider, uden at det går ud over de mere uhåndgribelige dele af køreoplevelsen som vejrespons i svingene, under bremsning og ved udbrudsforsøg.

Goodyear har trukket på sine erfaringer fra racerløb for at udstyre Eagle F1 SuperSport med fremragende vejgreb og håndtering. Præcis vejrespons ved retningsskift sikres af de stive ribber, mens et solidt, lukket udvendigt mønster på dækkets skulder giver kontrol under vægtoverføring i svingene. Et ekstra stift design i dæksiden forbedrer håndteringen uden unødigt spild af kørekomfort. Selv om Goodyear primært har udviklet dækket til tørt føre, er der også taget hånd om egenskaberne på våd vej. Dette er sket ved at benytte et multi-compound, der kombinerer ydersektionernes optimerede egenskaberne i tørt føre med tre segmenter i midten, der er optimeret til vådt føre. Derfor kan bilisterne trygt presse bilen hurtigere gennem svingene på tør vej og stadig bevare enestående bremseegenskaber og håndtering på våd vej.

Der lanceres 25 Eagle F1 SuperSport-varenumre mellem februar og maj 2019 med mulighed for montering i diametre fra 18” til 21”, bredder fra 205 til 305 mm og et bredde-højdeforhold fra 45 til 30. Eagle F1 SuperSport er beregnet til hotte hatchback-biler som Volkswagen Golf GTI, high performance-sedaner som BMW M3 og Mercedes-AMG C63 og almindelige superbiler som Porsche 911 Turbo.

Eagle F1 SuperSport R giver endnu bedre vejgreb og styrepræcision både på og uden for banen. Vejgrebet er forbedret via et materiale med høj friktionsevne, der giver et enestående vejgreb, samtidig med at den fremragende kurvestabilitet sikres via broer i dækmønstrets inderste rille, som begrænser deformation af mønsterblokkene under ekstreme kraftpåvirkninger i kurverne. Desuden er styrepræcision og vejrespons forbedret ved at optimere dækmønstret, så det har en mere ensartet trykfordeling.

10 Eagle F1 SuperSport-varenumre lanceres mellem februar og november 2019 i diametre fra 18” til 21”, bredder fra 205 til 305 mm og et bredde-højdeforhold fra 25 til 40. Eagle F1 SuperSport R er udviklet til performancemålrettede køretøjer som Volkswagen Golf Clubsport, BMW M4 CS og Porsche 911 GT3.

Goodyear har målrettet Eagle F1 SuperSport RS direkte mod racerbanen, men samtidigt bevaret det lovligt til vejkørsel. Et specialudviklet compound med oprindelse i racerløb giver enestående vejgreb og performance under tørre forhold. To SKU’er vil blive præsenteret i marts 2019 i dimensionerne 265/35 ZR20 og 325/30 ZR21.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 64.000 personer og har 47 produktionssteder i 21 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.eu

Du finder flere billeder i pressecenteret: http://news.goodyear.eu.

Du kan også følge os på Twitter @Goodyearpress og være med i vores ThinkGoodMobility-gruppe på LinkedIn.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 64.000 personer og har 47 produktionssteder i 21 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.com/corporate