Goodyears nye generation af lastbildæk er på vej

Goodyear offentliggør i dag lanceringen af en ny generation af lastbildæk. To komplet nye serier af lastbildæk lanceres på det europæiske marked i september: KMAX og FUELMAX, bestående af fordæk, trækdæk og trailerdæk. Navnene og deres betydning: KMAX er Goodyears nye 'kilometerkonge', som er konstrueret til at forbedre kilometertallet, og FUELMAX er designet m.h.p. maksimal brændstofeffektivitet. De nye dæk fjerner fokus fra typen af drift, fx langturstransport eller regionaltransport, og flytter det over på økonomisk prioritet, uanset om det er kilometertal eller brændstofeffektivitet. KMAX og FUELMAX handler om udgiftsbesparelser og om at skabe succes for de operatører, der benytter dækkene.

De nye serier vil gøre flådernes dækvalg lettere. Operatørerne kan nu vælge efter deres forretningstype og behov, så de kan lægge hovedvægten på enten kilometertal eller brændstofeffektivitet.

Uden at gå på kompromis med den samlede performance giver de nye Goodyear-dæk operatørerne den nødvendige fleksibilitet til at præstere deres bedste inden for langturstransport så vel som regionaltransport – året rundt.

Dækkene Goodyear KMAX og FUELMAX underkastes i øjeblikket strenge forsøg hos udvalgte europæiske lastbilflåder, som deltager i omfattende testprocedurer. Vi vil offentliggøre mere om resultaterne af disse tests og dækkenes egenskaber i nærmeste fremtid.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 69.000 personer og har 52 produktionssteder i 22 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og -tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien.

Goodyear Dunlop Europes dæksortiment til erhvervskøretøjer, busser og rutebiler omfatter mere end 400 forskellige dæk i 55 dimensioner. Mange af verdens førende bilproducenter monterer Goodyear-dæk som standardudstyr, herunder DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania og Volvo. Goodyear leverer også dæk til alle større trailerproducenter. Med Fleet First, som omfatter TruckForce-servicenetværket, vejhjælpen ServiceLine 24h, FleetOnlineSolutions Internet managementsystem og Goodyear Retread Technologies, leverer Goodyear det bredeste sortiment af specialdesignede tjenester i industrien.

Hvis du vil vide mere om Goodyear og virksomhedens produkter, kan du besøge www.goodyear.com.