Ny dimension i Goodyears dækserie  OPTITRAC H+ til mejetærskere

Ny dimension i Goodyears dækserie OPTITRAC H+ til mejetærskere

Goodyear meddeler, at de vil producerer endnu en dimension af det nyligt introducerede mejetærskerdæk OPTITRAC H+ på Agritechnica 2011. Det nye dæk  OPTITRAC H+ IF680/85R32 CFO, er designet til mejetærskere, i lande som f.eks. Tyskland, hvor grænserne for køretøjets bredde betyder, at der ikke kan monteres dæk i den bredere sektion. Dækket har en høj belastningskapacitet og designet OPTITRAC,  giver fremragende træk- og køreegenskaber både i marken og på vejen.

OPTITRAC H+-dæk, det er mærket med bogstaverne IF foran størrelsesangivelsen, og med CFO som endelse, er designet til at modstå en større grad af dæk-deformering. Dækkene er designet efter en standard som tillader en ekstra belastning på op til 55 % under kørsel frem og tilbage mellem marken og gården, uden at man behøver at øge dæktrykket. (Fireårig eksperimental standard: 2009 ETRTO)

OPTITRAC H+-serien gjorde sin entré på markedet tidligt i 2011 med lanceringen af de første to størrelser; IF800/70R32 CFO og IF800/75R32 CFO. Endnu en størrelse, IF900/60R32 CFO, blev tilføjet senere.

Goodyear har lagt særlig vægt på OPTITRAC H+-dækkets store stabilitet og lastkapacitet, som er specialdesignet til højteknologiske mejetærskere. Goodyears dækingeniører baserede udviklingen af H+ på velafprøvede designegenskaber fra den succesrige OPTITRAC-familie, kombineret med brugen af innovative materialer. De nye dæk har en asymmetrisk profil og et dybt dækmønster. Herved opnår dækket et fremragende træk og gode selvrensningsegenskaber. H+ dækkets computerdesignede klodsmønster med specialkonturer giver dækket en god placering inden for jordtryk. Disse egenskaber betyder, at OPTITRAC H+ kan overføre trækkraft og moment, meget effektivt og jævnt til undergrunden.

Det innovative dækmønster er særdeles slidstærkt og lang levetid. ”Aero-Tie-in-bead-konceptet”, som er hentet fra flyteknologien, styrker kanttråden og garanterer, at den sidder perfekt på fælgen. Denne teknologi giver mulighed for større fleksibilitet i dækkets sider, hvilket igen giver dækket  lang holdbarhed og et større kilometer/timetal.

OPTITRAC H+ IF680/85R32 CFO fås i begyndelsen af 2012.

Goodyears serie af mejetærskerdæk består af fire størrelser:

IF680/85R32 CFO      Nyt

IF800/75R32 CFO

IF800/70R32 CFO

IF900/60R32 CFO

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 70.000 personer og producerer sine produkter på mere end 60 fabrikker fordelt på 25 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.