Nyt dæk til containerlifte fra Goodyear giver høj produktivitet og stabilitet

Stockholm, april 2013 – Goodyear lancerer nyt radialdæk til industrielle formål.  Goodyear EV-4C-dækket, der tilbyder høj stabilitet og lave omkostninger pr. time, blev afsløret under Bauma 2013-udstillingen for entreprenørmaskiner og -udstyr i München, Tyskland, på stand 213 i hal A6.

Goodyear EV-4C er primært udviklet til brug på de containerlifte, der anvendes i de fleste havne over hele verden. Dækket har et innovativt CAD-designet dækmønster, der reducerer de vibrationer, der opstår ved trækbelastningen, hvilket resulterer i en høj grad af komfort for operatøren samt jævn slidbaneslitage. Dæksideforstærkningerne af nylon reducerer risikoen for beskadigelser forårsaget af trykbelasninger, hvilket ellers kan medføre omkostningstung nedetid for maskinen. Yderligere forbedringer kommer fra breakerne og karkassen, der giver en højere grad af stabilitet og produktivitet. Takket være slidbanemønstret leverer dette dæk en høj grad af træk- og bremseevne i vådt føre.  Den massive dækmønsterdybde sikrer længere levetid, hvilket reducerer dækkets omkostninger pr. time. Dette dæk er slangeløst og er tilgængeligt i størrelserne 16.00R25 og 480/95R25.

Dette dæks robusthed og dets større stabilitet og produktivitet vil gøre det attraktivt for operatørerne,” sagde Octavian Velcan, Managing Director for Goodyear OTR Tires i EMEA. “Håndtering af containere, særligt i forbindelse med lastning og losning af skibe, involverer ofte meget strenge tidsplaner. Hastighed og driftssikkerhed er de to vigtigste faktorer i forbindelse med containerhåndtering. Dette dæk har begge disse egenskaber.”

EV-4C-dækket er den nyeste tilføjelse til det omfattende sortiment af Goodyear-dæk, der er tilgængelige for anvendelse i havne og til andre industrielle formål. Radial EV-sortimentet omfatter seks slidbanedesigns, der dækker containerhåndtering og andre anvendelser.  Disse dæk er udviklet specielt til håndtering af tung last og til at give glimrende stabilitet, samtidig med at de tilbyder lang levertid og lave omkostninger pr. time takket være det særlige slidbanemateriale, der er anvendt.

Goodyear en af verdens største dækfirmaet. Goodyear beskæftiger omkring 69.000 personer og har 52 produktionssteder i 22 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien.

Hvis du vil vide mere om Goodyear og virksomhedens produkter, kan du besøge www.goodyear.com.