Sava udvider sortimentet af SUV-vinterdæk med det nye Eskimo SUV 2

Sava udvider sortimentet af SUV-vinterdæk med det nye Eskimo SUV 2

Sava glæder sig over at kunne præsentere Eskimo SUV 2, det nyeste produkt i serien af SUV-vinterdæk til de europæiske vinterveje. Sava Eskimo SUV 2 er et high-performance SUV-vinterdæk, der giver en enestående kontrol på sne og is. Lanceringen af det nye dæk er Savas svar på SUV-segmentets voksende popularitet. Sports Utility Vehicledæksegmentet er vokset fra en andel på 8 % i 2012 til 10 % i 2016(1).

Eskimo SUV 2 er specialdesignet til at yde enestående håndtering i sne og bedre bremseegenskaber til SUV-bilisterne, så de kan have ro i sindet under de barske vintre i Europa. De fem dækdimensioner sikrer en bred dækning af markedet uden at gøre dækvalget unødig komplekst. Det europæiske kvalitetsmærke leveres til en forbrugervenlig pris.

Egenskaber og fordele

Det atletiske ribdesign forbedrer styreegenskaberne. Samtidig reducerer midterribbens optimerede design støjniveauet på tør vej uden at gå på kompromis med trækket i vinterføre.

Multi-Radius-dækkonturen skaber en lang og bred kontaktflade, der medfører bedre trykfordeling mellem dæk og vej. Dette sikrer større kontrol og giver en stor kontaktflade på isdækkede veje.

De solide blokke i Sava Eskimo SUV 2 er optimeret til SUV’er og leverer en enestående håndtering og bremsning på sne. Blokkene giver stærkere kanter, der øger kraftoverførslen på snedækkede veje

Rillerne, der går hele vejen rundt, er placeret optimalt, så de optager og bortleder vand fra slidbanen hurtigt og giver dækket et fremragende vejgreb på våde vejbelægninger.

Eskimo SUV 2 fås i 5 dimensioner:

Dækkene er på markedet fra 1. maj 2017Populære monteringer (inklusive, men
ikke begrænset til)
235/65R17 108 H XLVolvo XC60, Volvo XC90, Audi Q5, VW
Touareg
255/55R18 109 H XLVW Touareg, BMW X5, Audi Q7, MB M-class
235/60R18 107 H XLVolvo XC60, Volvo XC90, Audi Q5
235/55R17 103 H XLVW Tiguan, Audi Q3, Ford Kuga
225/65R17 106 H XLToyota RAV4, Honda CR-V, Mazda CX-5

Om Sava-dæk
Sava er et førende mærke i Goodyears produktportefølje og er et af de mest kendte dækmærker i Centralog Sydøsteuropa. Mærket stammer fra Slovenien, hvor Goodyear har store produktionsfaciliteter og tilbyder et bredt udvalg af dæk til erhvervskøretøjer og personbiler. Savas dæk sælges over hele Europa og eksporteres til andre dele af verden. Ved køb af Sava-dæk får forbrugerne europæiske kvalitetsprodukter, der byger på Goodyear-teknologi.

Du kan læse mere om Savas dæk på hjemmesiden www.sava-tires.com.

(1) Kilde: ”ETRMA - EMEA Industry Tire Sales” fra 2012 til 2016, efter køretøjssegment

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 65.000 personer og producerer sine produkter på mere end 47 fabrikker fordelt på 21 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.