Virtuel karrieremesse med fokus på verdensmålene

Der er en ny måde for virksomheder at kommunikere deres engagement i FN’s verdensmål og rekruttere unge talenter på tværs af universiteter—helt gratis.

Onsdag d. 20 marts afholder Graduateland deres Sustainability Virtual Career Fair, hvor virksomheder kan møde universitetsstuderende og nylige dimittender, der brænder for en karriere inden for bæredygtighed. Fælles for kandidaterne er, at de alle er universitetsuddannede og interesserede i at arbejde for virksomheder, der har blikket rettet med FN’s verdensmål.

For bare få år siden ville en gennemsnitlig dansker holde seks forskellige jobs i løbet af sin karriere. Men når millennials i fremtiden kommer til at udgøre den bærende arbejdskraft ser virkeligheden ganske anderledes ud—de forventes nemlig at have 15-20 jobs i løbet af deres arbejdsliv. Det kan på mange måder blive en dyr fornøjelse for virksomhederne, som blandt andet vil mærke en nedgang i produktionen, hver gang en kernemedarbejder søger nye græsgange.

Derfor er det nødvendigt, at virksomhederne ryster posen og tænker i nye baner for at tiltrække og fastholde de allerbedste medarbejdere.

“Vi kan se hvordan flere og flere af de unge talenter går målrettet efter jobs hos NGO’er eller virksomheder med en seriøs CSR-profil. De er skeptiske over for de virksomheder hvis ambitioner kun handler om bundlinjen, og søger i stedet arbejde med mening og purpose,” siger Mattias Lagerstedt fra Graduateland, som er projektansvarlig for karrieremessen.

Virksomhederne kan med fordel sætte fokus på purpose og CSR fordi medarbejderene i stadig højere grad vil være optaget af, om deres arbejde føles meningsfyldt.

Karrieremesse med fokus på verdensmålene

Derfor har Graduateland arrangeret en såkalt virtuel karrieremesse med fokus på bæredygtighed og FN’s verdensmål. Her kan virksomheder med en bæredygtig profil møde unge universitetstalenter, som deler deres værdier.

Eventet afholdes i samarbejde med samtlige danske universiteter, en hel del europæiske universiteter, og promoveres også af organisationer som Oikos, Sustainable Influencers og Dansic.

På deltagerlisten står både Greenpeace, United Nations Development Programme, Premium Concept, Workday, UNOPS, Ghana Greentech Academy og mange andre virksomheder, som får mulighed for at rekruttere og netværke med de +1.200 kandidater, som allerede har skrevet sig op til eventet.

Det er altså en oplagt mulighed for at brande jeres virksomhed i forhold til verdensmålene og føre en-til-en samtaler med dygtige kandidater—direkte fra jeres egne kontorstole.

Hvordan fungerer Virtual Career Fair i praksis?

Man opretter en såkaldt “standplads” online og uploader en oversigt over de karrieremuligheder der tilbydes. Derudover kan man angive lige netop de verdensmål, som virksomheden kæmper for at indfri; om det er at redde verden fra sult, sikre lige adgang til kvalitetsuddannelser, eller et af de 15 andre verdensmål.

Herfra kan man chatte med kandidater over en periode på tre timer og rekruttere dem, der passer ind i virksomheden.

Praktisk information

Sustainability Virtual Career Fair (online event)

Onsdag d. 20. Marts 2019, kl. 13.00-16.00.

Tilmeld jeres virksomhed her.

Har I spørgsmål til arrangementet? Skriv en email til careerfair@graduateland.com

• Arbejdsliv

Sandra Busch

Pressekontakt Senior Content Strategist PR, content marketing, og sociale medier +4581750090