Ny grøn stikkontakt sparer 25% på strømmen.

Det er lykkedes, at fremstille en stikkontakt, der sparer 25% på strømmen.

Alt der tilsluttes kontakten vil helt automatisk bruge 25% mindre strøm
- men stadig beholde den fulde effekt.

Et patenteret banebrydende superledende materiale forhøjer nemlig effekten internt i stikkontakten. Det betyder, at man kan begrænse effekten fra elnettet med 25% og stadig få den samme effekt ud til det tilsluttede apparat.

På den måde sænkes forbruget og dermed din el-regning.

Hvis du eksempelvis tilslutter en affugter med et forbrug på 200W, så vil den kun trække 150W fra stikkontakten = 25% mindre forbrug.

Den miljøvenlige stikkontakt er udviklet efter en idé om at gøre det så let som overhovedet muligt at spare på strømmen. Greenline A/S kontaktede de førende producenter af materiel til el-installationer, og heldigvis kunne de se potentialet med det samme.

Niels Hansen, direktør for Greenline A/S udtaler: "Jeg er meget stolt af, at det er nu lykkedes at få den strømbesparende stikkontakt på markedet. Vi har ventet i lang tid, og endelig kan vi introducere et produkt, som vi har kæmpe store forventninger til. Det har været en lang process at gennemføre, men nu er vi klar til at give hele Danmark mulighed for at spare på strømmen - direkte fra stikkontakten."

Den eneste betingelse Greenline A/S havde for samarbejdet var den grønne farve. Farven signalerer både omtanke for miljøet, og at de kun kan bestilles på deres hjemmeside www.greenline.dk, som altså har eneforhandlingen af den strømbesparende stikkontakt.

Idéen til udviklingen af den banebrydende stikkontakt stammer fra en brainstorm hos Greenline A/S, hvor Henrik fra lageret kom op med det innovative forslag i begyndelsen af 2017.

De nye grønne stikkontakter har fået deres navn efter det superledende materiale Ranslirpa, som er årsagen til det kunne lade sig gøre.

Stikkontakterne kan bestilles til priser fra kr. 299,- med gratis fragt på hjemmesiden www.greenline.dk fra den 1. april 2018.

• Miljø, energi

• gørdetgreenline
  • gør-det-selv
  • gør det selv
  • energi
  • besparelse

Webshoppen www.greenline.dk drives og ejes af Greenline A/S, som er Danmarks ældste og største online forhandler af el-artikler. Gennem snart 40 år med konstant fornyelse af sortimentet er udvalget på over 12.000 varer, som alle leveres fragtfrit og fra dag til dag fra virksomhedens adresse i Maribo.