AXOR inspirerer på Architect@Work-messen i Forum

Pressemeddelelse   •   Apr 10, 2018 10:55 CEST

Helt nye designprodukter til håndvask og bruser præsenteres på arkitektmesse.

Når arkitektmessen Architect@Work finder sted i Forum, København, den 16. og 17. maj 2018, vil baddesign i verdensklasse imponere de besøgende på stand 119. Her præsenterer AXOR helt nye produkter til badeværelset, der i både design og funktion er på absolut højeste niveau. Derudover står AXORs produkt- og projekteksperter klar til at rådgive om og inspirere til indretningen af designbadeværelser med produkter fra AXORs brede sortiment, der omfatter design af bl.a. Philippe Starck, Antonio Citterio og Patricia Urquiola.

Revolutionerende, ny stråletype

En række nye brusere fra AXOR byder på den nye stråletype PowderRain. Et væld af lette, mikrofine vanddråber fugter hver millimeter af huden og indhyller kroppen i vand i højere grad end ved konventionelle bruserstråler. Det føles som at bade i en silkeagtig regn. På messestanden finder man AXOR hovedbruser 350 1jet, som ikke kun udmærker sig på grund af PowderRain-strålen – også bruserens design gør indtryk med sin cirkulære, tidløse udformning. Bruseren har vundet en iF Design Award 2018.

Cylindrisk designsprog i det gyldne snit

AXOR Uno er en helt ny badkollektion, der viderefører de første puristers kompromisløse designprincip med en konsekvent konstruktion: Armaturerne præges af præcise cylindere, som mødes i en præcis vinkel i det gyldne snit. Produkterne til håndvask, bruser og badekar er skabt i samarbejde med Phoenix Design fra Stuttgart og har vundet de anerkendte designpriser iF Gold Award 2017 og Red Dot Award 2017. Oplev de tre betjeningsvarianter samt ligeledes tre standardoverflader – krom, børstet nikkel og poleret messing – på AXORs Architect@Work-stand.

Mærket AXOR

AXOR udvikler, konstruerer og producerer vandhaner, brusere og tilbehør til luksuriøse badeværelser og køkkener - til perfektion. Særlige, avantgarde produkter og kollektioner skabes på højeste æstetiske og tekniske niveau. Nogle af dem ses i dag som klassikere inden for badeværelsesdesign. Fælles for dem alle er, at de følger tanken "Form follows Perfection": Produktudviklingen er først færdig, når der ikke er mere at tilføje eller fjerne. Gennem mere end 20 år er toneangivende designobjekter blevet udviklet efter denne opskrift i samarbejde med nogle af verdens største designere, bl.a. Philippe Starck, Antonio Citterio, Jean-Marie Massaud og Patricia Urquiola. AXOR er et mærke i Hansgrohe Group.

PDF-dokument Word-dokument