JBL lancerer verdens første højttaler-docks til iPhone 5, iPad mini og den nye iPad

HARMAN offentliggør lanceringen af JBL OnBeat Micro og JBL Venue LT, der er verdens første højttaler-docks designet til den nye Apple iPhone 5, iPad mini, nye iPod-modeller og den opdaterede iPad med Retina-skærm. De to JBL-højttalere giver brugerne en yderst fleksibel adgang til lydkilder – uden brug af den medfølgende Apple-ledning eller besværlige adaptere.

Den ultrabærbare JBL OnBeat Micro er batteridrevet og perfekt til forretningsrejsende, studerende og alle andre, der vil have enestående lyd fra en bærbar Lightning-højttaler. JBL OnBeat Venue LT er designet til hjemmebrug og er en robust og trådløs bordhøjttaler med et Lightning-stik, dobbelte drivere, der dækker hele frekvensområdet, og Slipstream portteknik, der sikrer kraftig basgengivelse og et utroligt bredt lydbillede. Begge JBL-højttalere oplader de nye Apple Lightning-produkter, når de sidder i docken.

- JBL var blandt de allerførste lydvirksomheder til at designe en dockingstation til Apple iPod, og vi bevarer vores førende position, idet vi er de første på markedet med nye dockingprodukter med Lightning-stik. Disse elektriske højttalersystemer opfylder brugernes krav til fleksibilitet, samtidig med at de leverer topkvalitet,” siger Sachin Lawande, viceadministrerende direktør for HARMAN og sideordnet administrerende direktør for HARMAN Lifestyle and Infotainment.

JBL OnBeat Micro er en ultrabærbar, akustisk avanceret højttaler, der nemt kan være i en taske eller attachetaske. Den indeholder to enheder, der dækker hele frekvensområdet, og indbygget digital signalbehandling, som tilsammen leverer en dynamisk lyd, der fylder hele rummet. JBL OnBeat Micro tilbyder op til fem timers afspilning, når den kører på batterier, og lader iPhone 5, iPod Touch 5G og den nye iPod Nano op, når den bruges sammen med den medfølgende AC-adapter. De bærbare højttalere er også forsynet med et indbygget USB-stik, der kan fungere som strømforsyning og afspille andre bærbare enheder. Når man køber JBL OnBeat Micro, kan man downloade en gratis JBL musik-app, der gør det muligt at lave egne spillelister, justere volumen og se albumgrafik. JBL OnBeat Micro har en vejledende udsalgspris på 799 kr.

JBL OnBeat Venue LT er forsynet med et skjult Lightning dock-stik bag JBL-logoet ved højttalerens fod. HARMANs eksklusive og trådløse TrueStream Bluetooth streamingteknik er perfekt til iPad Mini, og den opdaterede iPad med Retina-skærm gør det muligt at tilslutte op til otte enheder til JBL OnBeat Venue LT, hvilket gør enheden endnu mere fleksibel. Når man køber JBL OnBeat Venue LT, kan man downloade den gratis app MusicFlow, der gør det muligt at lave egne spillelister og miks, justere volumen og EQ-indstillinger samt se albumgrafik. JBL OnBeat Venue LT har en vejledende udsalgspris på 1.799 kr.

JBL OnBeat Micro forventes at være i butikkerne fra slutningen af november og JBL OnBeat Venue LT fås i butikkerne fra december.

JBL OnBeat Micro

JBL OnBeat Venue LT

• Teknologi, generelt

• højttaler
  • harman international
  • iphone 5
  • apple
  • lightning
  • jbl onbeat

HARMAN (www.harman.com) fremstiller og markedsfører en bred vifte af audio og infotainment-produkter til bilindustrien, forbrugere og professionelle aktører - ved hjælp af 15 stærke brands, herunder AKG, Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon og Mark Levinson. Virksomheden er velrenommeret hos entusiaster i alle generationer og leverer udstyr til mange førende professionelle musikere og spillesteder. Over 25 millioner biler er udstyret med Harman's audio- og infotainment-systemer. HARMAN har ca. 13.000 ansatte på verdensplan og havde en salg på 4,3 milliarder dollars for året der sluttede 31. mars 2012.Selskabets aktier handles på New York Stock Exchange under symbolet NYSE: HAR.

© 2012 HARMAN International Industries, Incorporated. All rights reserved. Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon and Mark Levinson are trademarks of HARMAN International Industries, Incorporated, registered in the United States and/or other countries. AKG is a trademark of AKG Acoustics GmbH, registered in the United States and/or other countries. Features, specifications and appearance are subject to change without notice.