JBL præsenterer et bredt sortiment af nye produkter

HARMAN annoncerer flere nye JBL-produkter, inkl. ultrabærbare højttalere, hovedtelefoner, soundbars og multimediedocks

JBL’s nye række af soundbars forener enkelheden ved plug-and-play med fremragende lyd, SB100 og SB200 har indbyggede subwoofere med en fyldig bas og alle modeller giver mulighed for trådløs streaming via Bluetooth. SB400 kommer med en trådløs subwoofer. JBL’s soundbars tilfører en surround-sound-oplevelse til fladskærms-tv lige fra 32 tommer til mere end 46 tommer. JBL SB100, SB200 og SB400 byder på lyd i høj kvalitet til film, spil og musik takket være patenteret signalbehandlingssoftware, der simulerer et surround-sound-miljø, så seerne føler, at de befinder sig lige der, hvor handlingen foregår. Der findes også en tonekorrektionsknap, der optimerer lydoplevelsen, uanset om din Soundbar er vægmonteret eller står på et bord

Den nye JBL SB100 fås fra oktober og SB200 og SB400 fra november. JBL SB100, SB200 og SB400 har en vejledende udsalgspris på DKK 1599 DKK 2499 DKK og DKK 4499.

JBL OnBeat Venue er en trådløs højttaler, der omdanner en Apple iPad til et robust underholdningssystem. Takket være dens dobbelte drivere, der dækker hele området, og Slipstream portteknologi, der sikrer virkelighedstro basgengivelse med lav forvrængning, er den så kraftig, at den nemt kan bruges som det primære lydanlæg i hjemmet. Til trådløs afspilning omfatter JBL OnBeat Venue HARMANs eksklusive TrueStream trådløse streaming, der sikrer lyd af højeste kvalitet ved tilslutning via Bluetooth- teknologi. Den stilfulde JBL OnBeat Venue fås i sort, hvid og hvid/rød, og den er kompatibel med alle Apple iOS-enheder, inkl. iPad, iPhone og iPod.

JBL OnBeat Venue fås fra november til en vejledende udsalgspris på DKK 1499.

JBL OnBeat aWake er en bordhøjttaler designet specielt til iPad og andre iOS-enheder. OnBeat aWake afspiller musik fra brugerens iTunes-bibliotek og omfatter flere alarmindstillinger, en sovetilstand, en “smart-touch”-snooze-knap og en docktilslutning til opladning af en iOS-enhed natten over. Fra iTunes Store kan man gratis downloade en app kaldet AmpUp, og den supplerer OnBeat aWake med brugertilpassede musikindstillinger til vækning og til at falde i søvn og en on-screen personlig kalender og mange andre funktioner. Højttaleren fås i sort og hvid.

JBL OnBeat aWake fås til en vejledende udsalgspris på DKK 1199.

JBL Flip ultrabærbar højttaler er nem at parre med enhver Bluetooth-kompatibel enhed. Den cylinderformede højttaler har to high-performance-drivere, en indbygget basport og digital signalbehandlingssoftware for at udvide frekvensresponsen i den høje ende og samtidig give større tæthed i de lave ender, så der opnås en dybere basrespons. JBL Flip har en indbygget mikrofon til håndfrie Bluetooth-opkald og et genopladeligt 5-timers batteri. Og den har en lydgengivelse, der er fuldt på højde med produkter, der koster det dobbelte. Den fås i sort og hvid.

JBL Flip fås fra oktober til en vejledende udsalgspris på DKK 999.

JBL On Tour Micro Wireless ultrabærbar højttaler er nem at parre med enhver Bluetooth-kompatibel enhed. Den trådløse højttaler omfatter også et indbygget lydkabel, der kan tilsluttes til enhver enhed med et standardstik på 1/8 tomme (3,5 millimeter) og kan serieforbindes til andre JBL Micro-højttalere for at opnå en bedre lyd. Den indbyggede basport og driver på 1-5/8 tommer (40 millimeter) giver en fremragende lyd, og det genopladelige lithium-ion-batteri sikrer en afspilningstid på 5 timer.

JBL On Tour Micro Wireless fås fra oktober til en vejledende udsalgspris på DKK 449.

JBL On Tour Micro II har et genopladeligt lithium-ion-batteri, en indbygget basport og en driver på 1-5/8 tommer (40 millimeter) og giver en fremragende lyd fra en højttaler på størrelse med en puck. JBL Micro II omfatter også et indbygget lydkabel, der kan tilsluttes til enhver enhed med et standardstik på 1/8 tomme (3,5 millimeter), og den kan serieforbindes til andre JBL Micro-højttalere for at opnå en bedre lyd.

JBL On Tour Micro II fås fra oktober til en vejledende udsalgspris på DKK 299.

Den nye serie JBL hovedtelefoner er bygget til en akustisk ydeevne, og de kommer i forskellige prislejer. De nye hovedtelefoner tilbydes i fire typer, inkl. to in-ear-modeller, on-ear og over-ear modeller. Hver type kan købes med indbygget mikrofon/fjernbetjening til opkald og musikstyring på Apple-produkter. On-ear- og over-ear-modellerne har Pure Bass og DJ-ørekopper der kan flippes ud, mens in-ear-modellerne har en unik kabelaflastning for at sikre lang levetid.

Sortimentet af JBL hovedtelefoner fås fra oktober til en vejledende udsalgspris på: JBL J55 og J55i on-ear-hovedtelefoner: DKK 599 og DKK 749. JBL J88 og J88i over-ear-hovedtelefoner DKK 999 og DKK 1199. JBL J22 og J22i in-ear-hovedtelefoner DKK 299 og DKK 449. JBL J33 og J33i in-ear-hovedtelefoner DKK 449 og DKK 599.

Link til billeder kan findes her

Få mere at vide på: www.jbl.com

• multimediedocks
  • soundbars
  • soundbars og
  • hovedtelefoner
  • højttalere
  • høretelefoner
  • harman international

HARMAN (www.harman.com) fremstiller og markedsfører en bred vifte af audio og infotainment-produkter til bilindustrien, forbrugere og professionelle aktører - ved hjælp af 15 stærke brands, herunder AKG, Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon og Mark Levinson. Virksomheden er velrenommeret hos entusiaster i alle generationer og leverer udstyr til mange førende professionelle musikere og spillesteder. Over 25 millioner biler er udstyret med Harman's audio- og infotainment-systemer. HARMAN har ca. 13.000 ansatte på verdensplan og havde en salg på 4,3 milliarder dollars for året der sluttede 31. mars 2012.Selskabets aktier handles på New York Stock Exchange under symbolet NYSE: HAR.

© 2012 HARMAN International Industries, Incorporated. All rights reserved. Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon and Mark Levinson are trademarks of HARMAN International Industries, Incorporated, registered in the United States and/or other countries. AKG is a trademark of AKG Acoustics GmbH, registered in the United States and/or other countries. Features, specifications and appearance are subject to change without notice.