JBL præsenterer farverige specialudgaver af bærbare højttalere

• Nye, spændende specialudgaver i flotte farver og mønstre af JBL Charge 3, Flip 3, Clip 2 og Xtreme
  • Ny opdatering af firmware muliggør stemmestyring for Xtreme, Pulse 2, Charge 3 og Flip 3

IFA 2016, BERLIN – HARMAN International Industries,Incorporated (NYSE:HAR), som designer og udvikler forbundne produkter og løsninger til bilproducenter, forbrugere og virksomheder på verdensplan, lancerer i dag opdaterede specialudgaver af deres populære bærbare højtalerserie. Charge 3, Flip 3, Clip 2 og Xtreme kommer nu i nye spændende farvedesigns og Xtreme, Pulse 2, Charge 3 og Flip 3 får stemmestyring.

JBL, der allerede er kendt for sine levende og farverige designs, går nu et skridt videre og har skabt nye lækre mønstre, der sætter farve på tilværelsen med særlige specialudgaver i begrænset antal. De første særlige udgaver, som lanceres er Charge 3, Flip 3, Clip 2 og Xtreme. Den militærgrønne "Squad Green" vil som den første blive tilgængelig først i oktober 2016. To andre farver som lancereres med de nye specialudgaver er den lilla model med navnet "Malta" og den blå- og gule model, som hedder "Zap".

For yderligere at bringe højttalerne til live er Siri og Google Now snart integreret via stemmestyring. Stemmestyringen gør det muligt at afspille musik uden at skulle røre telefon eller tablet – bed blot højtaleren om at starte med at afspille musik. Opdateringen installeres enkelt gennem appen JBL Connect, som er tilgængelig til både iOS og Android. Med denne opdatering kan Play/Pause-knappen anvendes til at aktivere stemmestyring. Ved at aktivere Siri eller Google Now får du også en stemmeassistent til rådighed, og du kan bruge din stemme til at skifte sang eller foretage et opkald.

- Stemmestyring er en ny funktion, som tager lytte-oplevelsen til et helt nyt niveau. Hvis du hører musik, mens du eksempelvis spiller fodbold eller slapper af i poolen, er der ikke længere behov for at skulle finde telefonen frem for at skifte sang – nu kan du bare gøre det med stemmen, siger Andy Tsui, Senior Director, Smart Audio & Accessories Business Unit Leader, HARMAN. Vi er glade for, at vores bærbare højttalere kan spille en større og bedre rolle i folks hverdag.

• specialudgave
  • bærbar
  • højtalere
  • lyd

HARMAN (harman.com) designer og udvikler internetforbundne produkter og løsninger til bilproducenter, forbrugere og virksomheder på verdensplan. Disse inkluderer connected car systemer, AV-produkter, automationsløsninger til virksomheder samt softwareservices. Med kvalitetsbrands såsom AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon®, Mark Levinson® og Revel® er HARMAN foretrukket blandt audiofiler, musikere og på de spillesteder, hvor de optræder verden over. Flere end 25 millioner biler er i dag udstyret med HARMANs lyd- og connected car-systemer. Virksomhedens softwareløsninger driver milliarder af mobile enheder og systemer, der er internetforbundne, integrerede og sikre på tværs af alle platforme; fra arbejdspladsen og hjemmet til bilen og mobiltelefonen. HARMAN har cirka 29.000 medarbejdere i Nord-, Syd- og Centralamerika, Europa og Asien og havde en omsætning 6,9 mia. dollars i de tolv måneder, der sluttede den 30. juni 2016. HARMANs aktier handles på børsen i New York under koden NYSE:HAR.