Maksimal komfort og forbløffende lyd: JBL når nye højder med Wireless Everest 2.0 hovedtelefoner

Smart design, aktiv støjreduktion og en trådløs frihed, der sammen giver dig den ultimative JBL-lydoplevelse.

4. juli 2017, København – HARMAN International, et fuldt ejet datterselskab af Samsung Electronics Co., Ltd., som designer og udvikler internetforbundne produkter og løsninger til bilproducenter, forbrugere og virksomheder på verdensplan, kan i dag præsentere 2. generation af JBL Everest-serien, en linje af fire state-of-the-art, trådløse in-ear, on-ear og around-ear Bluetooth-hovedtelefoner. Produktserien kombinerer et helt nyt komfortabelt design med ny og innovativ teknologi for at skabe en endnu bedre lydoplevelse for brugerne.

Everest 110, 310, 710, og Elite 750NC er de nyeste topmodeller i JBLs portefølje af hovedtelefoner. Hovedtelefonerne er alle udviklet til at kunne levere en dynamisk og kraftfuld JBL lydoplevelse, hvilket gør Everest-serien den perfekte ledsager til musikelskere, der ønsker lidt mere. Serien tilbyder en perfekt kombination af stil og enkelthed og fås i en række trendy metalliske farver - herunder Gunmetal og Mountain Silver. Everest 110 og Elite 750NC modellerne kan ligeledes fås i en eksklusiv Steel Blue-farve.

JBLs revolutionerende Pro Audio Sound gennemstrømmer hver af de nye modeller i serien, så den enkelte lytter kan nyde den kraftfulde lyd. Trådløs afspilning via Bluetooth giver lytterne friheden til at udføre dagens aktiviteter uden at skulle blive begrænset af ledninger, der er i vejen. Hovedtelefonernes batterilevetid giver musikelskere mulighed for at lytte til deres yndlingsmusik i 15-25 timer. Derudover er serien udstyret med en hurtig genopladningsfunktion, som giver brugeren mulighed for at lade batteriet helt op i løbet af kun to eller tre timer, alt efter hvilken model man vælger.

Everest 2.0-seriens nye design giver maksimal komfort og gør dem perfekt til mange timers lytning. On-ear og around-ear modellerne indeholder en specielt buet hovedbøjle, som fjerner tryk på ørerne, mens ørekopperne er fremstillet med letvægtspuder i memory-skum-materialer for at sikre den bedst mulige pasform. For yderligere bekvemmelighed er kontrolknapperne (lydstyrke, tænd/sluk, Bluetooth-tilslutning) alle placeret på den ene side af hovedtelefonen.

Everest Elite 750NC
Everest Elite 750NC er førende inden for avanceret teknologi og er udstyret med den nyeste Adaptive Noise-Cancelling-teknologi (ANC). Denne ANC-teknologi giver brugeren mulighed for at reducere lyde fra sine omgivelser såsom støjende jetmotorer, et hvinende tog eller støj på kontoret. Adaptive Noise-Cancelling-teknologien giver også brugeren fuld kontrol over justering af lydniveauet afhængigt af, hvor meget lyd man ønsker fra sine omgivelser. Heruodover er denne model også udstyret med JBLs TruNote™ Auto Sound Calibration-teknologi, som tilpasser lyden baseret på brugerens øreanatomi for at kunne levere den bedst mulige lytteoplevelse og personlige tilpasning.

“JBL Everest 2.0-serien er toppen indenfor komfort, lydkvalitet og personlig tilpasning,” fortæller Jessica Garvey, Vice President, Headphones and Wearables hos HARMAN. ”Den seneste serie kommer i et smukt nyt design som appellerer til alle og er samtidig udstyret med JBLs legendariske Pro Audio Sound-teknologi samt ergonomiske forbedringer som giver en endnu mere komfortabel pasform.”

Gennem ’My JBL Headphones’ App’en, har brugerne en lang række muligheder for at tilpasse hovedtelefonerne efter deres personlige prefærencer gennem over-the-air (OTA) softwareopdateringer. Dette sikrer ligeledes, at hovedtelefonerne altid er opdateret og fremtidssikrede. Derudover er Everest Elite 750NC kompatibel med den prisvindende innovation Everest Elite SDK (software development kit) fra CES 2017. Denne tilbyder udviklere adgang til arbejde med smarte funktioner, giver adgang til den indbyggede 9-akse motion sensor samt mulighed for at programmere knapper – alt sammen ved at downloade SDK på www.developer.harman.com. HARMAN er den første producent, som forbinder flere tjenester og åbner op for API’er til hovedtelefoner – det muliggør nye brugeroplevelser, som vil ændre måden, hvorpå lytteoplevelser kan blive personligt tilpasset til andre parametre end blot musik.

ShareMe 2.0-teknologien er også indbygget i Everest 310 og 710 hovedtelefonerne, som tillader brugeren at forbinde hovedtelefonerne til ethvert andet mærke af Bluetooth-hovedtelefoner for at dele musik, videoer og spil med venner – nemt og trådløst.

JBL Everest 2.0 Wireless-serien

Produkt Everest Elite 750NC Everest 710 Everest 310 Everest 110
Pris DKK 2 299 DKK 1 899 DKK 1 499 DKK 799
Bluetooth
Type Around-Ear Around-Ear On-Ear In-Ear
Tilgængelige farver Gunmetal, Mountain Silver, Steel Blue Gunmetal, Mountain Silver Gunmetal, Mountain Silver, Copper Brown, Rocky Purple Gunmetal, Mountain Silver, Steel Blue
Legendary JBL Pro Audio Sound
Best in Class Ergonomics
Adaptive Noise-Cancelling Technology
TruNoteTM Auto Sound Calibration
ShareMe 2.0 / Connect & Share
My JBL Headphones App & Everest Elite SDK
Batterilevetid 15 timer ANC-on 20 timer ANC-off 25 timer 20 timer 8 timer
Tilbehør Hard Carrying Case Flight Adaptor Hard Carrying Case Hard Carrying Case S, M, L Ear-tips

JBL Everest 2.0-seriener tilgængelig fra august 2017 hos udvalgte forhandlere eller online via dk.jbl.com

JBL Everest 2.0-seriens funktioner:

• Trådløs frihed: Forbind med alle enheder, der anvender Bluetooth for en fantastisk lydkvalitet uden problemer med ledninger.
  • Den legendariske JBL Pro Audio Sound-teknologi: Oplev den samme forbedrede oplevelse og utrolige lyd, som JBL har leveret ved koncerter, i studier og hjem i 70 år.
  • Ekkoreducerende mikrofon: Indbygget mikrofon med ekkoreducerende-teknologi for krystalklare og trådløse opkald.
  • Komfortabel pasform: Hovedtelefonerne er ergonomisk designet til at tilpasse sig den unikke form på brugerens øre for at skabe enestående komfort, som tillader en længere og mere bekvem lytteoplevelse.
  • Aktiv støjreducerende teknologi (kun tilgængelig i Elite 750NC): Den aktive støjreducerende teknologi giver brugeren mulighed for at justere lydniveauet afhængig af hvor meget lyd, der skal kunne høres fra omgivelserne blot ved et enkelt tryk på en knap.
  • TruNoteTM Auto Sound Calibration (kun tilgængelig i Elite 750NC): Personliggør lyden til brugerens øre gennem tilpasning af hovedtelefonernes puder for at levere den mest autentiske oplevelse af musikken som muligt.
  • ShareMe 2.0 / Connect & Share (kun tilgængelig i Everest 310 og 710 modeller): Forbind med ethvert mærke af Bluetooth-hovedtelefoner og del musik, videoer og spil med venner – nemt og trådløst.
  • Fold & Carry: Premium slankt design og slidstærkt etui medfølger for at modstå daglig slitage.
  • Smart, opgraderbart og intelligent: Personliggør lytteoplevelsen med den gratis ’MyJBL Headphones’-appen samt OTA-softwareopdateringer samt dynamisk brugerkontrol med tilpassede EQ indstillinger.
  • Everest Elite SDK (kun tilgængelig i Elite 750NC): Den CES-prisvindende JBL Everest ELITE SDK er på nuværende tidspunkt tilgængelig via HARMAN Developer Community hjemmesiden.

HARMAN (harman.com) designer og udvikler internetforbundne produkter og løsninger til bilproducenter, forbrugere og virksomheder på verdensplan. Disse inkluderer forbundne bilsystemer, AV-produkter, automationsløsninger til virksomheder samt services, der understøtter Internet of Things. Med førende brands som AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon®, Mark Levinson® og Revel® er HARMAN foretrukket blandt audiofiler, musikere og på de spillesteder, hvor de optræder verden over. Flere end 50 millioner biler er i dag udstyret med HARMANs lyd- og forbundne bilsystemer. Virksomhedens softwareløsninger driver milliarder af mobile enheder og -systemer, der er internetforbundne, integrerede og sikre på tværs af alle platforme; fra arbejdspladsen og hjemmet til bilen og mobiltelefonen. HARMAN har cirka 30.000 medarbejdere i Nord-, Syd- og Centralamerika, Europa og Asien. I marts 2017 blev HARMAN et fuldt ejet datterselskab af Samsung Electronics Co., Ltd.