​Derfor skal du sende dine ting som stykgods eller paller

Sponsoreret indhold

Mange er ikke klar over, de mange muligheder der er for at sende gods som andet end en regulær pakke. At sende stykgods eller paller er dog ofte en god og mere sikker løsning - hvad end du skal sende erhvervsgods eller dine private ejendele. I det følgende kan du læse lidt mere om de fordele, der er ved at sende din ting som enten stykgods eller paller, og hvad forskellen egentlig er på disse fragtmetoder og pakkeforsendelser.

Stykgods: Den sikre fragt

Stykgods er en yderst sikker fragtmetode, da der modsat pakkepost, kun er få fragtmand, der håndtere din pakke. Den kommer ikke igennem store fordelingscentraler, hvor mange forskellige hænder håndtere og scanner den undervejs. I stedet er det som regel omkring to fragtmænd, der kører dit gods til leveringsadressen. Det vil altså sige, at det er en langt mere sikker håndtering af din forsendelse, da den går igennem et minimalt antal led. Det betyder også, at du ikke skal bekymre dig om at beskytte dine ting på samme måde, som du skal, når du afsender som pakke, hvor forsendelsen skal være pakket godt nok ind til, at den kan klare potentielle fald fra et transportbånd. Af samme grund er stykgods ofte den bedste løsning, hvis du skal fragte større forsendelser, da kan være svært at beskytte tunge pakker tilstrækkeligt.

Pallefragt: God beskyttelse af dine ejendele eller varer

Skal du have fragtet særligt skrøbelige ting er pallefragt ofte den bedste løsning. Ved palletransport fragtes dit gods stående ret op og ned uden nogensinde at blive rørt. I stedet køres pallerne kun rundt ved hjælp af en palleløfter eller truck hvilket sikre, at dit gods håndteres så sikkert som muligt. Samtidigt er paller en nem måde at samle flere forskellige ting, der skal sende, så de ikke behøver at fragtes separat. Palletransport er altså en god løsning for dig, der ønsker en sikker og ofte billig transport af en eller flere større ting.

Stykgods og pallefragt til attraktive priser i og udenfor Danmark

Det er ofte billigt at fragte dine ejendele eller din virksomheds varer som enten stykgods eller på palle. Fragtpriser palle er ofte særligt gode, hvad end du skal fragte dine ting i eller udenfor Danmark. Inden for landets grænser, starter pallefragt ofte på så lidt som 400-500 kroner. Husk altid at gå ind og sammenlign fragtpriserne på hjemmesider som pakke.dk, da du på den måde vil få tilbud fra forskellige fragtfirmaer, og kan vælge dem, der giver den bedste pris. Der kan være stor forskel på, hvor meget palletransport og stykgods koster i fragtudgifter, og der er derfor ofte mange penge at spare ved at bruge sådanne hjemme sider fremfor blot at vælge det første fragtfirma, du støder på. Også fragt uden for Danmark kan ved palletransport og stykgodsforsendelse oftest fås meget billigere, end de fleste tror. Det er således værd at tjekke disse priser, hvis du overvejer at sende gods eller ejendele til udlandet.