​Har du overvejet, om det er tid til at skifte til en ny internetudbyder?

Dette indhold er sponsoreret

Tip: du kan spare penge på din bredbåndsregning eller få langt bedre forbindelse, hvis du bare finder den udbyder der passer bedst til dine behov. Derfor er der ofte god grund til at kigge på de andre udbydere på markedet. Faktisk kan du hurtigt få et overblik over dette marked, hvis du besøger en side som Dit Bredbånd. Læs med her.

Derfor skal du overveje det

Mange af os tager til takke med den internetudbyder, som vi får, når vi flytter et nyt sted hen. Nogle af os har også bare haft den samme udbyder de sidste mange år. Til gengæld er der over de seneste år kommet flere og flere forskellige udbydere på markedet, så monopolet ikke længere er hos én enkelt udbyder eller to. Derfor kan det være en god idé at kigge på de forskellige nye udbydere af bredbånd, som i dag er at finde på markedet. Du kender nok virksomhederne Yousee eller Stofa, men kender du også til Kviknet, Hiper, Telenor og Fullrate? Og kender du til det faktum, at de også tilbyder bredbånd? Der er mange flere udbydere på det danske marked i dag, fordi vi har mange forskellige behov for bredbånd og forbrug af internet. Nogle af os bruger internet, så vi kan sende et par mails og tjekke Facebook, mens mange andre bruger internettet til at streame både film, serier og musik. Vi skal også huske alle dem der nyder at spille spil på computeren eller playstation, som også kræver en god internetforbindelse. Vi har alle forskellige individuelle behov, hvilket også betyder, at vi bør betale for vores individuelle forbrug.

Tjek din husstands behov

Har du lyst til at få en mere skræddersyet aftale med hensyn til internet, så handler det om at forstå dine behov for bredbånd og nærmere sagt dit behov for internethastighed. Det er her hjemmesiden Dit Bredbånd kommer på banen som din hjælper. Det er nemlig her, du undersøger de forskellige udbydere og får et overblik over, hvad de har at byde dig og til hvilken pris. Du bør kigge på, hvor meget din husstand benytter sig af internet på en daglig basis. Det handler først og fremmest, om du er alene i husstanden, eller om I er flere. Er du eksempelvis alene og nyder at bruge internettet til blot at tjekke mails, Facebook og måske se nogle videoer på Youtube, så kan du nøjes med 10 Mbit hastighed. Er i flere, kan du i stedet overveje 20 Mbit, hvor du også sagtens kan streame film og serier uden at påvirke andres forbrug. Du kan også overveje en hastighed på 50 Mbit, hvor mange kan streame og spille computer på samme tid. Det er ofte en hastighed der dækker de fleste behov. Du kan også få en hastighed på 100 Mbit, hvilket dog er mere til virksomheder end privatpersoners behov. Kender du dine behov, kan du vælge den udbyder der matcher dette, og dermed betale for dit præcise behov. Ofte har en udbyder også ekstra services som streamingtjenester, leje af router eller ingen binding, som også kan påvirke dit valg.