Heymate - Et mediehus i hjertet af Aarhus

I hjertet af Aarhus finder man et mediehus, som er eksperter i online-branchen. Heymate er med dets lille team en stærkt spiller i online markedsføring- og linkbuilding branchen. Mediehuset har over seks forskellige forretningsområder med sites og apps, som trækker mere end 1,4 millioner danske brugere hver måned, og deraf trækker Heymate mere end 20 millioner sidehenvisninger. Heymate har med deres forretningsområder, som spænder bredt fra Motor til Feriebolig Spanien, en stor palette af sider, der er oplagte til linkbuilding.

Online Markedsføring - hvorfor er det vigtigt?

I en tid hvor alle Googler i stedet for at slå op i en bog, så kræver det at en virksomhed står højt på Google søgeliste, når kunderne søger på den givne virksomheds branche. Det er et stort stykke arbejde, at bevæge sig op af listen, og det kræver erfaring og ekspertise. Heymate har hjulpet sine 50 egne websites til tops på Google, og ønsker at hjælpe andre med at komme i mål med deres online marketingsproblemer.

Online Marketing har været til længe, men er de seneste år boomet og er uundgåeligt for en virksomhed. TV-reklamer, busbannere og radiospots er ikke altid den bedste måde at nå din målgruppe, og er dyrere end online marketing. Kunderne lytter langt mere til hvad de ser online, end hvad de ser i fjernsynet. Alle målgrupper på tværs af alder, uddannelsesniveau, køn og social gruppe er repræsenteret på internettet, og det er her hvor alle meningerne bliver delt. Virksomheder bliver derfor nødt til at have en stærkt online brand for at kunne overleve på markedet.

SEO, Google Adwords og Facebook annoncering

Google og Facebook er de helt store spillere når det kommer til online markedsføring, og de er også de to mest hyppige former for online marketing.

Google Adwords er det man kalder en ‘Pay-per-click’-service, hvor en virksomhed køber sig ind til at blive annonceret på Google når brugeren søger på visse ord.

Facebook annoncering er præcis som det lyder. Det er annoncer på Facebook, og er en af de mest effektive online markedsførings strategier, da man specifikt kan ramme visse demografier og målgrupper baseret ud fra alt lige fra alder, uddannelse, erhverv og hvad personen har liket på Facebook.

Derudover er der SEO. SEO er en forkortelse for ‘Search Engine Optimization’, og omhandler søgemaskineoptimering. SEO bygger i bund og grund igen op til at komme højt på Googles søgeliste, men hvor du med Google Adwords køber dig til en højere placering, så spiller SEO på Google egen rangerings kodning. Med SEO klatrer din website sig højere op på Google rangliste ved blogindlæg og artikler, som linker til din virksomhed, hvilket giver mere organisk omtale, som Google vægter højt når den rangerer websites.

Når det kommer til online markedsføring er Heymate eksperter i både SEO, Facebook annoncering og Google Adwords, og brænder for at hjælpe andre virksomheder med at booste salg og online tilstedeværelse.

Stor portefolje som rækker langt

Heymate har med deres egne 50 websites indenfor seks forretningsområder en bred vifte af muligheder for at skabe omtale for din virksomhed. En af de seks forretningsområder kan blive betegnet som ‘Gallerierne’. Gallerierne er 25 websites, som har over en million brugere per måned, og er en række fællesskaber for entusiaster indenfor alt lige fra biler, heste, hunde og motorcykler.

Derudover har Heymate et stort engagement inden for biler, hvor blandt andet Bilzonen.dk og Bilhandel.dk bliver brugt at mange hver eneste måned.

Heymates andre forretningsområder lyder på: Feriebolig Spanien som er en række sider som udlejer ferieboliger i Spanien, Admill som tilbyder en lang række sammenligningstjenester. Dernæst har Heymate flere markedsplads sider og apps, hvor biler, motorcykler, retro møbler og billeder og hesteudstyr kan blive solgt. Til slut er der Handyhand, som er en af Danmarks førende deleøkonomi platforme.

Består af et stærkt team

Heymate består af et stærkt team, hvor alle har været deres ekspertise, men det hele er samlet under paletten online markedsføring. Teamet er altid engageret og tror på online markedsførings løsninger. En af kunderne, BilligVVS, har udtalt følgende om Heymate og dets team: “For BilligVVS har Heymate gjort en afgørende forskel, som har forbedret vores synlighed markant. Heymate har primært hjulpet os med SEO, og vi kan i højeste grad anbefale Heymates SEO-framework, og de professionelle og venlige medarbejder som har været tilknyttet projektet. Vi har derudover gennem hele forløbet oplevet kvalitetsarbejde, som desuden altid er blevet leveret til tiden.”