​Fratrædelse

Hjerteforeningens bestyrelse og administrerende direktør Kim Høgh har i enighed aftalt, at Kim Høgh fratræder sin stilling grundet uenighed om ledelsesstil.

- Bestyrelsen anerkender Kim Høghs indsats gennem de seneste fire år. Under Kim Høghs ledelse er bestyrelsens krav om at etablere en mere professionel og effektiv organisation blevet indfriet. Desuden har Kim Høgh til bestyrelsens tilfredshed forfulgt og gennemført den aftalte strategi, siger Hjerteforeningens formand Anne Kaltoft.

- Dog står det klart, at Kim Høghs ledelsesstil efter bestyrelsens opfattelse ikke er den rette til at videreudvikle Hjerteforeningen yderligere i den retning, bestyrelsen ønsker og har fastlagt.

Anne Kaltoft understreger, at en kommende ansættelse af en ny administrerende direktør således ikke indvarsler behovet for et strategiskifte eller en omorganisering.

Kim Høgh har haft sin sidste arbejdsdag i Hjerteforeningen.

Hjerteforeningen er Danmarks næststørste sygdomsbekæmpende organisation med over 143.200 medlemmer. Vi arbejder med forskning i hjerte-kar-sygdomme, forebyggelse af hjertesygdomme og patientstøtte.