Honeywell opretter ny forretningsenhed: Honeywell Industrial Safety

ROISSY, Frankrig, 2. december 2015 — Honeywell (NYSE: HON) annoncerede i dag oprettelsen af Honeywell Industrial Safety, en ny forretningsenhed i Honeywell Automation and Control Solutions, som er ansvarlig for de af Honeywells forretningsområder, der udgør produktion og salg af sikkerhedsprodukter til industrien: Honeywell Safety Products, Honeywell Analytics, Honeywell Specialty Safety og City Technology. Den nye forretningsenhed sammenlægger disse forretningsområder for at tilbyde virksomheder et samlet udbud af de netværksforbundne sikkerheds- og logistikløsninger, som de behøver for at kunne imødekomme nutidens sikkerhedskrav, håndtere risikofaktorer og forbedre produktiviteten.

”Mange virksomheder og deres medarbejdere over hele verden er allerede i dag afhængige af Honeywells produkter, der hjælper dem med at beskytte sig selv og deres virksomheder mod en lang række risikofaktorer. Men fordi virksomhedernes driftsfunktioner til stadighed bliver mere komplekse, farlige og geografisk spredte, er de også på udkig efter løsninger, der giver gennemsigtighed på tværs af forskellige forretningsenheder”, udtaler Sean Clay, vicedirektør og funktionschef i Honeywell Industrial Safety EMEA. ”Ved at sammenlægge de af Honeywells forretningsområder, der udgør produktion og salg af sikkerhedsprodukter til industrien, i Honeywell Industrial Safety, udnytter vi den fælles ekspertise og kan understøtte virksomhedernes behov med en netværksforbundet tilgang til sikkerhed”.

Honeywell udvikler allerede nye løsninger inden for integration af sensorer, personlige værnemidler, softwareprogrammer og databaser for at give adgang til præcise realtidsdata, der giver et overblik over alle sikkerhedsfaktorer på tværs af flere produktionsanlæg, som vi er overbeviste om vil styrke industriens evne til hurtigt og pålideligt at kunne håndtere risikofaktorer på arbejdspladsen og give virksomhederne mulighed for at forbedre deres produktivitet, effektivitet og rentabilitet.

For at få flere oplysninger om Honeywell Industrial Safety, verdens førende producent af det bredeste top-til-tå-sortimentaf personlige værnemidler til industrien, henviser vi til vores webstedhttp://www.honeywellsafety.com/Nordic.

Om Sean Clay – VP/General Manager, Honeywell Industrial Safety, EMEA

Som Vice President/General Manager for Honeywell Industrial Safety EMEA er Sean ansvarlig for levering af virksomhedens gasdetektions- og arbejdssikkerhedsløsninger, som beskytter medarbejderne, faciliteter og miljøet og sikrer, at kunden kan arbejde effektivt. Sean mener, at fremtiden inden for sikkerhed ligger i forbundne sikkerhedsløsninger og integrering af hardware, software og tjenester med henblik på at skabe et sikkert miljøsystem, der giver kunden forbedret sikkerhed og produktivitet.

Tidligere fungerede Sean som Vice President/General Manager for Honeywell Life Safety Sensors, som udvikler og fremstiller brand- og gasdetektionsteknologi for at beskytte mennesker, ejendom og aktiver. Sean tilbragte desuden syv år som Global Sales Director for Honeywell Life and Safety Sensors & Devices.

Han har over 20 års erfaring inden for sikkerhedsbranchen med lederstillinger inden for marketing, salg og tjenesteydelser på tværs af en bred række forbundne industrielle, kommercielle og beboelsesrelaterede miljøer. Han har en MBA i strategisk marketing og planlægning fra Cranfield School of Management og er medlem af Institute of Directors.

Honeywell Industrial Safety (HIS), som er en del af Honeywell Automation and Control Solutions, hjælper virksomheder med at håndtere sikkerhedsfaktorer på arbejdspladsen. HIS tilbyder det bredeste sortiment af sikkerhedsprodukter til industrien — lige fra personlige værnemidler, herunder øjenværn, høreværn og hovedværn, til faldsikringsudstyr og åndedrætsværn, software, førstehjælpsudstyr og systemer til overvågning af giftige og brandfarlige gasudslip, der beskytter medarbejdernes liv — overalt, hvor de er udsat for farer — mens de også beskytter virksomhedernes driftsfunktioner. Honeywell Industrial Safety fører sikkerhedsløsningerne skridtet videre ved at lede overgangen fra punkt-til-punkt-løsninger til netværksforbundne løsninger. Uanset om det gælder systemer til overvågning af gasudslip og personlige værnemidler eller bærbare og forankrede enheder, så giver vores produkter adgang til netværksforbundne sikkerheds- og logistikløsninger, som hjælper vores kunder med at imødekomme nutidens sikkerhedskrav, håndtere risikofaktorer og forbedre produktiviteten. HIS hjælper vores kunder med at træffe bedre beslutninger ved at forbinde sensorer på tværs af virksomhedens driftsfunktioner, hvilket tillader adgang til realtidsdata, der giver et nøjagtigt overblik over alle sikkerhedsfaktorer døgnet rundt.

• Erhverv

• personlige værnemidler
  • sean clay
  • honeywell industrial safety
  • sikkerhed
  • timberland pro
  • beskyttelsesudstyr

Honeywell (www.honeywell.com)er en førende diversificeret teknologi- og produktionsvirksomhed i Fortune 100-klassen, der forsyner kunder over hele verden med rumfartsprodukter og -tjenester, teknologier til kontrol af bygninger, boliger og industri, turboladere og højtydende materialer. Besøg www.honeywellnow.com for at finde flere nyheder og oplysninger om Honeywell.

Denne pressemeddelelse indeholder udtalelser, der muligvis kan opfattes som "forudsigelser" i henhold til Sektion 21E i den amerikanske Securities Exchange Act fra 1934. Med undtagelse af udtalelser, som relaterer sig til historiske fakta, skal alle udtalelser, som omhandler aktiviteter, begivenheder eller udviklinger, som vi eller ledelsen tilsigter, forventer, planlægger, tror eller forudsiger, opfattes som "forudsigelser". Sådanne udtalelser er baseret på visse antagelser og vurderinger, som ledelsen har foretaget med baggrund i ledelsens erfaringer og opfattelse af historiske tendenser, de aktuelle økonomiske og branchemæssige forhold, forventet fremtidig udvikling og andre faktorer, som ledelsen mener, er relevante. De forudsigelser, der er indeholdt i denne pressemeddelelse, er også behæftet med betydelige risici og usikkerheder, herunder uden at være begrænset til, økonomiske, konkurrencemæssige, lovmæssige og teknologiske faktorer, der påvirker vores drift, markeder, produkter, services og priser. Sådanne forudsigelser er ikke garantier for fremtidige resultater og afviger muligvis fra de faktiske resultater, udviklinger og forretningsmæssige beslutninger.

Pressekontakt Field Marcom Manager Europe +46 (0)42 88 135