Slidstærke beskyttelsesbriller i sporty design

Efterspørgslen på beskyttelsesbriller, som har en pæn design uden derfor at gå på kompromis med beskyttelsen, stiger hele tiden. Derfor introducerer Sperian de sporty beskyttelsesbriller Sperian Solar Pro, som er optimale i både inden- og udendørsmiljøer.

Øjnene bliver ikke alene trætte af direkte lys og solreflekser, men de skadelige UV-stråler kan også forårsage kroniske øjensygdomme på længere sigt. Det er derfor ekstra vigtigt, at personer som arbejder i udendørsmiljøer og ofte udsættes for sollys har en god beskyttelse.

Optimal solbeskyttelse i sporty design
Sperian udvider sit sortiment af beskyttelsesbriller med den sporty model Sperian Solar Pro, som giver fuldstændig beskyttelse mod UV-stråling, men alligevel perfekt udsyn på siderne. De justerbare stænger og næsebroen er blødt vatterede for at brillerne skal sidde bekvemt uden at glide.

Sperian Solar Pro er specielt udformet til overlegen beskyttelse i miljøer, hvor god solbeskyttelse er vigtig for arbejdspræstationen, forklarer Stefan Vincze, Product & Sales Manager for øjenbeskyttelse hos Sperian. Man skal ikke gå på kompromis med designen for at opnå optimal beskyttelse. Sperian Solar Pro er desuden 100 % dielektriske, hvilket er vigtigt ved arbejder i nærheden af maskiner, som for eksempel magnetrøntgen, påpeger Stefan.

Et stort udvalg af linser
Sperian Solar Pro fås med mange forskellige linser, blandt andet polariserede og fotokromatiske linser, som minimerer skarpt sollys og reflekser, som virker trættende. Fotokromatiske linser tilpasses automatisk til ændrede lysforhold, hvilket gør dem optimale ved arbejder, som foregår varieret inden- og udendørs. Udover at linserne til Sperian Solar Pro fås med Dura-streme™-belægning, kan man også få den nye avancerede, ridsebestandige overfladebelægning Supra-Dura™, som giver fem gange bedre modstand mod ridser end andre belægninger på markedet

• Jordbrug, landbrug, fiskeri

• sikkerhedsbriller
  • solar pro
  • sperian
  • øjenbeskyttelse
  • personligt beskyttelsesudstyr

Sperian Protection er eid av Honeywell og er en førende aktør inden for udvikling, fremstilling og salg af personligt sikkerhedsudstyr. I sortimentet indgår hovedbeskyttelse (øjenbeskyttelse, høre- og åndedrætsværn), kropsbeskyttelse, (handsker, beklædning og sko), gasdetektorer samt faldsikring. Høreværn markedsføres under varemærket Howard Leight by Sperian og faldsikring under varemærket Miller by Sperian. Øvrige produkter findes samlet under varemærket Sperian. Sperian Protections nordiske hovedkontor ligger i Helsingborg, og er også repræsenteret i Danmark, Norge, Finland, Island og Baltikum.

Honeywell International (www.honeywell.com) er en førende global teknologi- og produktionsvirksomhed, som er med i Fortune 100,  og som leverer produkter og services til kunder verden over inden for luftfart, styringsteknologier til bygninger, hjemmet og industrien, automobilteknologi, turboladere samt  specialmaterialer til bla. industrien, laboratorier og landbruget. Honeywell har hovedkontor i Morris Township, New Jersey, og koncernens aktier handles på børserne i New York, London og Chicago.  Du kan få flere nyheder og oplysninger om Honeywell på www.honeywellnow.com.

Denne pressemeddelelse indeholder udtalelser, der muligvis kan opfattes som "forudsigelser" i henhold til Sektion 21E i den amerikanske Securities Exchange Act fra 1934. Med undtagelse af udtalelser, som relaterer sig til historiske fakta, skal alle udtalelser, som omhandler aktiviteter, begivenheder eller udviklinger, som vi eller ledelsen tilsigter, forventer, planlægger, tror eller forudsiger, opfattes som "forudsigelser". Sådanne udtalelser er baseret på visse antagelser og vurderinger, som ledelsen har foretaget med baggrund i ledelsens erfaringer og opfattelse af historiske tendenser, de aktuelle økonomiske og branchemæssige forhold, forventet fremtidig udvikling og andre faktorer, som ledelsen mener, er relevante. De forudsigelser, der er indeholdt i denne pressemeddelelse, er også behæftet med betydelige risici og usikkerheder, herunder uden at være begrænset til, økonomiske, konkurrencemæssige, lovmæssige og teknologiske faktorer, der påvirker vores drift, markeder, produkter, services og priser. Sådanne forudsigelser er ikke garantier for fremtidige resultater og afviger muligvis fra de faktiske resultater, udviklinger og forretningsmæssige beslutninger.

Pressekontakt Field Marcom Manager Europe +46 (0)42 88 135