Ny Rider markerer jubilæum - se Riders historie

I år er det 30 år siden, at Husqvarna lancerede deres første Rider. Husqvarna ser tilbage på 30 år fyldt med teknologiske gennembrud og fejrer fødselsdagen med en jubilæumsmodel af deres populære Rider.

Jubilæums-Rider imponerer

Husqvarnas jubilæums-Rider 214T AWD er udstyret med den kraftfulde V-twin motor. Motoren klipper græsset hurtigt og effektivt, men samtidig skåner brugeren takket være motorens lave vibrationer. Firehjulstrækket sikrer stærk trækkraft, mens knækstyringen gør maskinen let at manøvrere, også på komplicerede områder.

Med den lille venderadius kan du skære mere plæne på én gang, mens det frontmonterede klippeaggregat sikrer, at du har det fulde overblik over arbejdsområdet. Klippeaggregatet klipper samtidig så tæt som muligt på hegn og mure og gør det let at klippe under buske og lave forhindringer. Har du brug for at rengøre klippeaggregatet, vipper du det bare op i serviceposition. Klippebredde på 94-103 cm.
Vejl. udsalgspris inkl. moms, kr. 37.995,-.

30 år med Husqvarnas Rider

Hvordan vender du på en tallerken? Det var spørgsmålet, somHusqvarnas ingeniører forsøgte at besvare tilbage i 1980'erne, da de udviklede den første Husqvarna Rider. Siden er Rideren blevet perfektioneret med det ene gennembrud efter det andet. I dag er Rider en multifunktionel maskine, du kan bruge året rundt i haver og parker til alt fra græsklipning og nedfald til fejning og snerydning.

1987: Husqvarna introducerer verdens første Rider
I 1987 blev knækstyring med bagakslen perfektioneret. Husqvarna havde det universelle patent og lancerede samme år den første Rider. Den nye teknologi inden for græsklipning blev en øjeblikkelig succes.

1990’erne: Automatisk transmission og BioClip®
Automatisk transmission blev indført i 1992, og kort tid efter kom power-styring. I slutningen af halvfemserne kom gennembruddet med den avancerede BioClip® teknologi, der spreder det fine græsklip i jorden, så det fungerer som gødning for plænen.

2005: Den første Rider med firehjulstræk
2005 blev året, hvor Rider blev endnu mere alsidig. Det kraftfulde firehjulstræk gjorde bl.a. snerydning til en leg. Uanset mængden af sne kunne de fire dæk komme igennem med sneplov og kost.

2007: Rider i nye klæder
I 2007 Rider fik Rider en ansigtsløftning. Det nye chassis og design blev udviklet som svar på brugernes øgede efterspørgsel efter ergonomi, synlighed og en alsidig servicefunktion.

2011: Rider til professionelle
I 2011 var Rider teknologien så veludviklet, at Husqvarna udvidede sin portefølje af Ridere med en serie til en ny målgruppe. 500-serien var den første serie af Ridere særligt udviklet til professionelle brugere.

2012: Første batteridrevne Rider
Husqvarnas første batteridrevne Rider så dagens lys i 2012. Med den lydsvage Rider kunne haveentusiaster og gartnere klippe græsset med Riderens præcision og fleksibilitet – men uden at genere omgivelserne med støj.

2017: Ny løsning til opsamling af græsklip
Husqvarnas seneste innovation, Rider Collection, har en unik løsning til opsamling af græsklip. Græsklippet føres fra fronten af Rideren via en tilstopningsfri kanal til en opsamler bag på Rideren. Tilsat Husqvarna Riderens ubesejrede dækningsomfang og indsamlingskapacitet er den nye Rider et sandt gennembrud.

• husqvarnas rider
  • frontmonteret klippeaggregat
  • let at manøvrere
  • knækstyring
  • firehjulstræk
  • lave vibrationer
  • husqvarna
  • jubilæum
  • rider 214t awd
  • rider
  • skov-park
  • have

Husqvarna Group er verdens største producent af udendørs haveprodukter som motorsave, plæneklippere, trimmere og havetraktorer. Koncernen er førende i Europa inden for vandingsprodukter til forbrugere og en af verdens førende inden for skæremaskiner og diamantværktøj til professionelle inden for bygge- og stenindustrien. Koncernens produkter sælges via forhandlere og detailhandlere i mere end 100 lande, herunder varemærkerne Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah og Diamant Boart. Nettoomsætningen i 2015 var 36 mia. svenske kroner, og det gennemsnitlige antal medarbejdere var ca. 13.000 i 40 lande.

Nicolai Thorsøe

Pressekontakt Marketingkoordinator 4043 0970