Islands natur har hovedrollen i Icelandairs nye sikkerhedsvideo

Nyhed   •   Jun 04, 2014 16:11 CEST

Som andre flyselskaber, skifter Icelandair sikkerhedsvideo om bord fra tid til anden og denne gang er vi ekstra glade for resultatet.

Det siger sig selv, at alle vigtige og relevante informationer om sikkerhedsprocedurer skal fremgå  klart og tydeligt så der ikke hersker tvivl om noget, hvis situationen opstår.

Præsentationen af informationerne og indpakningen må derimod gerne være imødekommende, indbydende og venlig og hvorfor ikke slå to fluer med et smæk.

Icelandair er i forvejen inspireret af den isandske natur og i den nye sikkerhedsvideo er islandske scenerier inddraget i en naturlig sammenhæng. Den nye video får således vist sikkerhedsprocedurer og smukke landskaber i samme budskab. Et par eksempler er lyset, der indikerer hvor flyets nødudgange er, som bliver sammenlignet med nordlys og at ”nødlandingsstilling eller brace position” bliver vist som det, at skulle have kroppen i gang igen efter en god nat i under islandsk himmel.

Naturscenerne er optaget rundt om i Island ved bl.a. Jökullsárlon og Eyjafjallajökull og videoen er forhåbentlig medvirkende til, at passagererne føler sig godt tilpas og velinformeret inden turen går til en af Icelandairs mange destinationer.

Kommentarer (0)

Kommentar

Ved at indsende kommentaren accepterer du, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med Mynewsdesks privatlivspolitik.