Icelandair på vej til Edmonton i Canada – første flyvning i morgen onsdag med op til fire ugentlige flyvninger.

I morgen onsdag 5. marts åbner Icelandair sin tredje canadiske destination, nemlig Edmonton og ruten bliver et helårsbekendtskab fra starten.

Fra 5. marts 2014 letter første Icelandairfly fra Island til Edmonton i Canada. Ruten, som oprindeligt var tænkt som sæsonrute, blev hurtigt opgraderet til helårsrute da responsen på åbningen var meget positiv. Icelandairs fartplan i 2014 er i det hele taget den største og mest ambitiøse i selskabets historie og forventet passagertal i 2014 er 2.6 mio mod knap 2.3 mio i 2013.

Icelandair er vokset betragteligt de seneste fem år og sat i perspektiv betyder det, at 2014 fartplanen er dobbelt så stor som i 2009.

Icelandair har nu fire destinationer i Canada: To helårsruter, Toronto og Edmonton og to sæsonruter, Halifax og Vancouver – sidstnævnte rute er også ny og åbner i maj 2014.

• Turisme

• flyselskab
  • rejser til canada
  • edmonton
  • fly til canada
  • canada

Icelandair er det førende flyselskab som tilbyder flytransport til og fra Island og det øvrige Europa og som derudover er et attrakttivt alternativ til og fra Nordamerika. Icelandair tilbyder sikre, pålidelige flyforbindelser og udsøgt service til storbyerne på begge sider af Atlanten.

Flyselskabet har base i Island og udnytter således landets gode beliggenhed midt mellem Nordamerika og Europa for at udbygge et stadigt voksende internationalt rutenetværk med Island som centrum. Icelandair er en del af Icelandair Group.