Icelandair udvider til New York – fire ugentlige flyvninger til Newark fra 28. oktober 2013

Pressemeddelelse   •   Apr 09, 2013 01:39 CEST

I mere end 60 år har Icelandair fløjet til New Yorks John F. Kennedy lufthavn og det bliver der ikke
ændret på.  De fire nye flyvninger skal ses som et supplement til de gængse flyvnigner til JFK og som et ekstra tilbud til de passagerer, som skal videre fra Newark.

Icelandairs øverste chef Birkir Hólm Gudnason siger ”Vi har formået at øge trafikken til New York i
vintermånederne til 10 flyvninger om ugen. Faktisk har vi, tre gange om ugen, haft to daglige afgange til New York med få minutters mellemrum” Birkir tilføjer ” Ved at inkludere Newark kan vi flytte noget af trafikken fra JFK , hvilket øger valgmulighederne og fleksibiliteten for de passagerer, der har
forbindelsesfly”.

Newark, New Jersey er Icelandairs 11. nordamerikanske destination og de øvrige er New York (JFK),
Boston, Washington D.C., Minneapolis/St. Paul, Orlando, Seattle, Denver,
Anchorage (fra maj 2013), Toronto og Halifax – sidstnævnte to i Canada.

Icelandair er kommet godt fra start i 2013 med en 14% stigning i passagertallet i januar og februar
ift. de samme måneder i 2012 eller 213.000 passagerer mod 186.000. Icelandairs 2013 fartplan er den mest omfattende i selskabets 76årige historie og 15% større end i 2012.

Icelandair er det førende flyselskab som tilbyder flytransport til og fra Island og det øvrige Europa og som derudover er et attrakttivt alternativ til og fra Nordamerika. Icelandair tilbyder sikre, pålidelige flyforbindelser og udsøgt service til storbyerne på begge sider af Atlanten.

Flyselskabet har base i Island og udnytter således landets gode beliggenhed midt mellem Nordamerika og Europa for at udbygge et stadigt voksende internationalt rutenetværk med Island som centrum. Icelandair er en del af Icelandair Group.

Kommentarer (0)

Kommentar

Ved at indsende kommentaren accepterer du, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med Mynewsdesks privatlivspolitik.