Sónar Reykjavík 2014

Sónar – alene navnet får electronicafans til at smile. De fleste forbinder Sónar med Barcelona, men tag ikke fejl: Sónar er i Reykjavík for at blive. Fra 13. – 15. februar kan du flyde med på de elektroniske rytmer i takt til Nordatlantens bølger og nordlysets dans på polarhimlen. Tag turen til Island og få det hele med.

Reykjavík er ikke ny og uprøvet, når det kommer til musikfestivaler og mange har efterhånden opdaget Iceland Airwaves, som vender op og ned på byen i november. For andet år i træk afholdes den islandske udgave af Sónar festivalen og ligesom sidst er det Reykjavíks meget skulpturelle og smukke koncerthus Harpa, der indrammer musikken. Kontrasten kan næsten ikke blive mere udtalt med islandsk vinter og pulserende rytmer.

Harpa koncerthus har fem scener, men hele huset inddrages, selv dele af parkeringskælderen bliver under Sónar Reykjavík omdannet til natklub med internationale og islandske DJs.

Tag en musikalsk timeout og rejs til Island i midten af februar, du får til gengæld rig mulighed for at lufte danseskoene og samtidig opleve nordens hippe hovedstad Reykjavík for fuld udblæsning.

Læs mere om Sónar Reykjavík på www.sonarreykjavik.com og hvordan du kommer dertil på www.icelandair.dk.

• Arrangement

• ferie i island