If fylder forsikringer på hylderne i Maxi Zoo

Forsikringsselskabet If har indgået samarbejdsaftale med Maxi Zoo, der har 43 butikker over hele landet med specialvarer til kæledyr. Hundeejere, der står med en hvalp i armene eller endnu ikke har fået styr på den lovpligtige ansvarsforsikring til hunde, kan nu kombinere køb af kæledyrsudstyr med forsikring.

- For os handler det om at møde kunderne, hvor de er, og det er godt i tråd med vores forretningsfilosofi om at være tilgængelig, når det passer kunderne, fortæller Mikkel Hulgaard Machholm, forretningsudvikler hos If Skadeforsikring.

- Vi har på en række andre områder rigtig gode resultater med partnersamarbejder og med at være til stede i de situationer, hvor kundernes forsikringsbehov opstår. Det er en fortsættelse af disse gode erfaringer, vi foretager med Maxi Zoo.

Mikkel Hulgaard Machholm henviser til Ifs bilforsikringer, som sælges gennem mange af de store bilmærker herhjemme, og Ifs børneforsikring, som formidles gennem Sygeforsikringen Danmark. Samarbejdet med bilmærkerne har gjort If til det største selskab inden for nybils-forsikring i Danmark.

- Det er både relevant og interessant for os at være synlige i Maxi Zoo’s butikker med vores lovpligtige hundeansvarsforsikring og vi er rigtig glade for at samarbejde med Danmarks førende kæde inden for kæledyrsudstyr. Maxi Zoo har en stærk markedspositionog stor berøringsflade blandt hundeejerne, siger Mikkel Hulgaard Machholm.

Også fra Maxi Zoo ser man frem til samarbejdet.

- I Maxi Zoo er der intet der er vigtigere end vores kunders kæledyr. Vi elsker forandringer og tror på, at det lønner sig at være på forkant i markedet. Vi er villige til at prøve nye samarbejder af, når det skaber relevans og mening for vores kunder, og det synes vi det gør at sælge de lovpligtige forsikringer, som alt for mange hundeejere desværre glemmer. Tilmed nok til en af markedets billigste priser, siger direktør i Maxi Zoo, Bo Demant.

Bo Demant vurderer desuden, at den eksklusivitet der ligger i aftalen med If, kan skabe en yderligere konkurrencefordel for Maxi Zoo.

- Det er helt unikt for vores branche at indgå et sådant samarbejde. If uddanner vores personale i de lovpligtige hundeansvarsforsikringer, og dermed bliver vores personale også i stand til at give kunderne en endnu mere professionel rådgivning.

Forsikringskonceptet til Maxi Zoo er en boks-løsning, man køber og betaler i butikken. Derefter har kunden tre måneder til online at aktivere en unik aktiveringskode, og når det er gjort fremsender If police til kunden. Det er i første omgang Ifs lovpligtige hundeansvarsforsikring samt en udvidet hundeansvarsforsikring, som forhandles i Maxi Zoo’s 43 butikker.

FAKTA:

I Danmark er det lovpligtigt at have en hundeforsikring med ansvarsdækning, når man ejer en hund.

Der findes ca. 550.000 hundeejere i Danmark. Undersøgelser har vist, at cirka hver femte hundeejer ikke husker den lovpligtige ansvarsforsikring.

Forsikringen dækker de skader ejerens hund forvolder på andre mennesker, dyr og ting.

Det koster 3.000 kr. i bøde ikke at have den lovpligtige ansvarsforsikring til hund, og man skal selv erstatte eventuelle skader. Ved gentagelsestilfælde kan bøden øges med 50 %.

• Finans

Kort om If

If er Nordens største skadeforsikringsselskab og forsikrer det, der er værdifuldt i livet: Mennesker, dyr, boliger, biler og dine ting. If sørger også for at virksomheder får forsikret deres værdier og aktiviteter, så de kan fungere som normalt, selvom de skulle få en skade. Takket være 6.800 dygtige medarbejdere, heraf ca. 600 i Danmark, kan 3,6 millioner kunder i Norden og Baltikum føle sig trygge ved, at de vil få den hjælp de har brug for, hvis noget skulle ske. If er ejet af den finske finanskoncern Sampo.

Birgitte Ringbæk

Pressekontakt Informationschef 3687 4183