Ikano Bolig ansætter fællesskabsudvikler

Ikano Bolig har ansat Cecilie Tarras Madsen som konceptudvikler. Hendes titel burde dog være ’fællesskabsudvikler’. For det er, hvad hun skal arbejde med hos Ikano Bolig:

”Hos Ikano Bolig bygger vi mere end boliger – vi bygger fællesskaber. Vi engagerer os i lokalområdet både før og efter, at nøglerne er afleveret til køberen. Mit arbejde er at udvikle fællesskaber i form af for eksempel bydelshuse, som kan give beboerne i vores boliger en bedre hverdag med fokus på nærhed og tryghed. Derfor skal jeg møde naboer og kommende beboere for sammen med dem at udvikle rum og aktiviteter, der kan fremme det lokale fællesskab. Der sker eksempelvis gennem dialogmøder, workshop og indsamling af viden via interviews og spørgeskemaer,” fortæller Cecilie Tarras Madsen.

Cecilie Tarras Madsens første projekt hos Ikano Bolig er udvikling af konceptet for et bydelshus i Greve. Hun er uddannet cand.soc. med speciale i byplanlægning fra Roskilde Universitet og kommer senest fra en stilling som byplanlægger hos LABLAND Architects.

• Virksomhed, generelt

• byplanlægning
  • cecilie tarras madsen
  • ikano bolig