ILVA og IDEmøbler kårer havemøbelproducent til Årets Leverandør 2018

Oven på den bedste sommer i mands minde gav IDdesign prisen som Årets Leverandør til en producent af havemøbler, som kunderne er så vilde med, at de også køber dem til indendørs brug.

Dygtige leverandører er afgørende for, at ILVA og IDEmøbler kan give kunderne en god købsoplevelse og møbler af høj kvalitet. Derfor kårede IDdesign, der står bag de to møbelkæder, igen i år Årets Leverandør.

”Vi vil gerne sende et signal til leverandørerne om, hvor vigtigt det er for os og vores kunder, at de leverer høj kvalitet og tænker innovativt,” siger Henrik Madsen, indkøbs- og logistikdirektør hos IDdesign.

Vurderet på kvalitet og leveringspræcision

For at finde vinderen har IDdesign gransket den enorme viden vi har om omsætning, reklamationer og leveringspræcision.

”Det fortæller en masse om, hvilke produkter der sælger bedst, bliver leveret til tiden, og som har en høj kvalitet med få reklamationer. Der var flere leverandører, som klarede sig til topkarakter, men årets vinder har gjort det ekstraordinært godt hele vejen rundt,” fortæller Henrik Madsen.

Derudover blev der lagt vægt på innovation, da vinderen skulle findes, og på den baggrund blev det havemøbelproducenten ScanCom International A/S, der løb med titlen som Årets Leverandør 2018.

”Ud over at levere møbler af virkelig høj kvalitet har ScanCom International modet til at tænke nyt og anderledes, og det er lykkedes for dem at skabe moderne outdoor-møbler, som ligner den stil, man har indenfor,” siger Henrik Madsen og fremhæver havestolen Copenhagen i formstøbt plast og stel af træ.

”Det er en enkel og moderne stol, som mange også køber til indendørs brug, og vi oplever faktisk, at den sælger året rundt.”

Afgørende innovation

Prisen blev modtaget af Chief Business & Sales Officer i ScanCom International A/S, Lars Rudkjøbing.

”Vi er en virksomhed med designere, produktion og medarbejdere fordelt over store dele af verden, og igennem flere år har vi arbejdet målrettet på at sikre en høj kvalitet hele vejen rundt. Derfor er vi virkelig stolte over at få denne pris,” siger Lars Rudkjøbing, der især er glad for, at ScanCom Internationals fokus på at skabe innovation i et volumenmarked er lykkedes.

”Vi har investeret massivt i design, teknologi og produktudvikling og har brugt mange ressourcer på at opdyrke nye materialer. Prisen er med til at vise, at det betaler sig hele tiden at gøre sig umage for at forstå kunderne og deres behov.”

Selvom der var flere gode kandidater til prisen som Årets Leverandør 2018, er IDdesigns indkøbsdirektør ikke i tvivl om, at den helt rigtige vinder er fundet.

”Idérigdom og innovation i udviklingen af nye møbler har enorm betydning for, at vi kan holde os på forkant med vores kunder og deres behov. Og når man samtidig leverer så høj kvalitet som ScanCom International har gjort i år, så fortjener det anerkendelse.”

For flere info kontakt:

Henrik Madsen, indkøbs og logistikdirektør, IDdesign, tlf. 88 17 90 00, hm@iddesign.dk

ILVA har 9 bolighuse i Danmark og 1 bolighus i Sverige. Hertil kommer 1 tilknyttet bolighus i Island. ILVAs koncept er kendetegnet ved et bredt sortiment dækkende alle boligens rum - inde og ude - i godt design, god kvalitet afspejlende den nyeste trend. ILVAs butikker er større destinationsbutikker beliggende i udkanten af landets store byer med et gennemsnitligt salgsareal på 6000 m2.